Nem kellett sokáig várni arra, hogy a tavalyi pole királyt ismét az élen láthassuk. A Red Bull a 2011-es szezonhoz képest nagyon gyengén kezdte az idei évet, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon hét tizedes lemaradásuk volt az élen állóktól, amit röpke négy hét alatt le is dolgoztak.
Nem várt fejlődést mutatott be a Red Bull Racing pillanatok alatt. Az osztrák gárda pilótái idén először voltak láthatóak az interjú szobában az időmérő edzést követően, pedig ez a tavalyi évben már egy jól megszokott kép volt. Vettel és Webber közé a McLarenes Lewis Hamilton ékelődött be a második helyre.
Érdekes taktikát láthattunk rögtön időmérő legelején Fernando Alonsótól. A Ferrari spanyolja egyből a lágy keverékeken jött ki a pályára, ami nagy meglepetés volt, hiszen a Ferrari autója korántsem bizonyult eddig olyan lassúnak, hogy a Q1-es kieséstől kelljen tartaniuk. Utólag kiderült, hogy Alonso bizony arra utazott, hogy az összes szett kemény keverékű gumija érintetlen maradjon a holnapi futamra, ami végül jó taktikának bizonyulhat majd.
A kétszeres világbajnok egyébként egy iszonyatos hajrát nyomott le a Q2-ben, és ennek köszönhetően tovább jutott, míg csapattársa több, mint öt tizeddel lassabb idejével csak a 14. helyen végzett.
Az időmérő legnagyobb csalódása egyértelműen Michael Schumacher Q1-es kiesése volt. A hétszeres világbajnok autójában állítólag eltört egy alkatrész, ami miatt a DRS sem működött, így a szakasz végén nem tudott újra kijönni a pályára, első mért köre pedig gyengének bizonyult. Végül Heikki Kovalainen volt az aki megadta a kegyelem döfést a Caterhammel, így Schumacher csak a 18. helyről tud rajtolni a holnapi nap, viszont így ő is friss szett gumikkal gazdálkodhat majd.
Maldonado is hasonlóan járt, az ő autójában a KERS hibásodott meg, ennek köszönhetően nem tudott kihajtani az időmérő edzés második szakaszában, ami még egy pozíciót jelentett Kovalainennek a rajtrácson, így a számára nagyon előkelő 16. helyet kaparinthatta meg.
Kimi Räikkönen is hasonló taktikán volt, mint Alonso, próbált minél több gumit megspórolni holnapra, azonban a finnél ez balul sült el, és emiatt búcsúznia kellett a Q2-ben. A 2008-as világbajnok holnap csak a 11. helyről rajtolhat, míg csapattársa Romain Grosjean a hetedik lett.
A Q3 végén nagy csata folyt a pole pozícióért, míg Alonso és Di Resta a boxból követte az eseményeket. Először úgy tűnt, hogy Rosberg és a két McLaren közt dől majd el a rajtelsőség sorsa, azonban hirtelen előre tört a két Red Bull, és először Webber majd Vettel vette át a vezetést, ezek után pedig Hamilton beküzdötte magát az energiaitalosok közé a második pozícióba.
A kis bikák is jól szerepeltek, legalábbis ami Daniel Ricciardót illeti. Az ausztrál pilóta egészen a hatodik helyig verekedte fel magát a Toro Rossóval, azonban Vergne már a Q1-ben kiesett.
Végül az időeredmények:
Pos Driver Team Time 1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m32.422s 2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m32.520s + 0.098 3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m32.637s + 0.215 4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m32.711s + 0.289 5. Nico Rosberg Mercedes 1m32.821s + 0.399 6. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m32.912s + 0.490 7. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m33.008s + 0.586 8. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m33.394s + 0.972 9. Fernando Alonso Ferrari Idő nélkül 10. Paul di Resta Force India-Mercedes Idő nélkül 11. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m33.789s + 1.367 12. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m33.806s + 1.384 13. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m33.807s + 1.385 14. Felipe Massa Ferrari 1m33.912s + 1.490 15. Bruno Senna Williams-Renault 1m34.017s + 1.595 16. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m36.132s + 3.710 17. Michael Schumacher Mercedes 1m34.865s + 2.443 18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m35.014s + 2.592 19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m35.823s + 3.401 20. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m37.683s + 5.261 21. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m37.883s + 5.461 22. Pastor Maldonado Williams-Renault Idő nélkül 23. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m37.905s + 5.483 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m38.314s + 5.892
szöveg: F1 Blog! - danieL
Alonso jól taktikázik a gumikkal így a versenyen mindenképpen előrébb várom.
Massa háát igen szeretném azt hinni hogy még lesz olyan mint régen most láttam rajta hogy mindent megtett azért hogy elöl végezzen de ez most így sikerült versenyen őt is előrébb várom.
Kiváncsi vagyok Barcelonában mivel fognak elődrukkolni remélem időmérőkön nem lesz ekkora lemaradás.A kerékcseréket nagyon jó ütemben csinálják csak dicsérem őket érte.De már várom mikor fognak időmérőt nyerni remélem hamarosan.