Na erre azt hiszem bátran kijelenthetem, senki sem számított. Nyilván közre játszott a hűvösebb időjárás, és a nagy kavarodások, de ez semmit sem von le a Mercedes és Rosberg eredményéből. Hibátlan versenyt futott a német, nagyon gyors tempót diktált az élen, viszont Schumacher kiesése miatt ez a győzelem picit keserédesre sikerült, a csapat számára. A dobogóra még a McLaren két pilótája, Jenson Button és Lewis Hamilton állhatott fel.
Nico Rosberg tehetsége, 2006-os debütálása óta nem volt kétséges, az F1 szakértői mind elismerő szavakkal nyilatkoztak róla, azonban a pályafutása nem a tehetségéhez méltóan alakult. Rögtön az első nagydíján megfutotta a verseny leggyorsabb körét, hosszú éveken át remek teljesítményt nyújtott a középmezőnybe ragadt Williamsszel, ami akkor már nem tündökölt úgy, mint amikor apja versenyzett ott. Hű volt Grove-i bázisú alakulathoz, pedig Többen is érdeklődtek utána, többek közt a McLaren is, azonban szerződése sem engedte őt. A 2010-es esztendőre végül az akkor megalapított Mercedes GP-hez igazolt, a mai nap pedig végre beérett, az éveken át tartó kemény munkájának gyümölcse, apja nyomdokaiba lépve megszerezte élete első futam győzelmét.
Annak ellenére, hogy Nico egy nagyszerű rajtot követően szinte érinthetetlen volt az élen, sok izgalomban volt részünk. A német mögött viszonylag szorosan alakult a mezőny, folyamatos csatákat vívtak a pilóták, nem csak a szokásos "kinyitom a szárnyat az egyenesben és elhúzok mellette" előzések voltak láthatóak, többen is próbálkoztak a pálya más pontjain. Egyedül talán Michael Schumacher lett volna veszélyes Rosberg győzelmére, azonban az első kiállásánál, egy rosszul rögzített jobb első kerék miatt kiállni kényszerült.
A futam vége fele járva előbb Fernando Alonso, majd Kimi Räikkönen szolgáltatta fő részben az izgalmakat. A Ferrari spanyolja végig remekül versenyzett, a futam vége fele járva harmadik helyen végző Hamiltonnal volt csatában, azonban amikor utolérték az előttük álló nagyobb bolyt, Alonso belehajszolta magát egy olyan manőverbe Maldonadóval szemben, aminek következtében lesodródott a piszkos ívre, és végül a pálya széléről kellett összekaparnia az F2012-t, és többen is elmentek mellette. A kétszeres világbajnoknak így végül be kellett érnie két ponttal.
Räikkönen is hasonlóan járt, a finn pilóta kicsivel a féltáv után jött le utoljára kereket cserélni, és azzal próbált végig menni. Eleinte jól működött a taktika azonban, tíz körrel a vége előtt a második helyről pillanatok alatt a top 10-en kívül találhatta magát, a 2007-es világbajnok alig bírt a Lotusszal, így a 14. helyen zárt.
Végül íme a verseny végeredménye:
Pos Driver Team Time 1. Rosberg Mercedes 1h36:26.929 2. Button McLaren-Mercedes + 20.626 3. Hamilton McLaren-Mercedes + 26.012 4. Webber Red Bull-Renault + 27.924 5. Vettel Red Bull-Renault + 30.483 6. Grosjean Lotus-Renault + 31.491 7. Senna Williams-Renault + 34.597 8. Maldonado Williams-Renault + 35.643 9. Alonso Ferrari + 37.256 10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 38.720 11. Perez Sauber-Ferrari + 41.066 12. Di Resta Force India-Mercedes + 42.273 13. Massa Ferrari + 42.700 14. Raikkonen Lotus-Renault + 50.500 15. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.200 16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 51.700 17. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:03.100 18. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 19. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 20. Pic Marussia-Cosworth + 1 lap 21. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 lap 22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps 23. Kovalainen Caterham-Renault + 3 laps Leggyorsabb kör: Kobayashi, 1:39.960 Kiesők: Driver Team On lap Schumacher Mercedes 16
Szöveg: danieL - F1Blog!
Lécciiii valaki csináljon egy konkrét cikket ide minden héten arról, hogy Massa sehova sem megy, és Perec is marad a saját csapatánál. Nagyon szánalmas ezredszer látni hogy különböző fórumok ezzel akarnak olvasottságot generálni maguknak.
Szerintem méltó lenne ettől az oldaltól ha ezt a dolgot egy picit is kezelné, vagy legalább megpróbálná gátolni.
Abba bele gondoltatok, hogy ha Alo utolsó gumicseréje gyorsabb, pontosabb egy kicsit, akkor Hamilton előtt van...
ilyen kis apróságokon múlik, és akkor a boly sem kavar be annyira.
Massa is javult, de sajnos még ez mindig kevés.
Felesleges itt erről beszélni, gyenge az autó...
Tudom, nem Mercedes rajongói oldal, de grat Rosbergnek, nagyon megérdemelte!
A Ferrari meg ennyit tud! Jó hogy Massa közelebb van Alonsohoz, de még mindig nem a régi.
Alonso túlhajtotta az autót, megpróbált még jobban, gyorsabban teljesíteni, hibázott, nincs ebben semmi szégyen, ennyit tudnak.
Igen, egy 7. hely lehetett volna, de már történelmileg így alakult.
Alonso most már harmadik a pontversenyben, Bahreint valahogy kibírjuk, Barcelonára meg remélem meglepik a pilótákat valami normális autóval! (nem érdekel, ha Sauber koppintás, csak menjen!!!)
A Ferrarinak meg igazán futhatná pár jobb tervezőre!
Kálmán írása valóban egy kicsit erős.
A kocsiban semmi új változás nem volt és az 5-6. hely lett volna nagy eredmény ezen a futamon. A hiba sajnos vissza vetette Fernando-t de ez is szép eredmény már csak azért is mert Vettelt kinyomta tegnap a top 10-ből. Felipe pedig egy kicsit javult de az ő helyzetén ez nem sokat változtat 13. vagy 15. igazából mindegy, pont nincs érte!
Forza Ferrari
kálmán89 ha nem tetszik valami el lehet menni a pi***ba ez van most majd még lesz jobb is nem kell egyből leszólni meg legyengézni Alonsot azért mert most az egyszer hibázott és majd megnézném ki bír menni azzal a fos kocsival ilyen köröket mint Alo .
De ezt tényleg nem értem mért kell itt lenni azoknak akik leszólják fernandot és felipét .
De majd megnézem hogyha már versenyképesek lesznek mit fognak azok mondani akik eddig csak fikázták őket! Igaz volt hogy én is fikáztam őket de az teljesen jogos volt és nem a versenyzőt oltogattam.
Immár Rosberget üdvözölhetjük a győztesek névsorába megérdemelte ezt a futamgyőzelmet mi meg hát egyre lejjebb süllyedünk már Alonso teljesítménye is romlik meg kezd ő is hibázgatni szégyen és gyalázat a Ferrari teljesítménye ezzel az autó fél versenytávot lehet menni normális tempóba aztán vége!