A bahreini időmérőn Fernando Alonso a 9., Felipe Massa a 14. helyet szerezte meg.
A két versenyző eltérő stratégiával sáfárkodott a gumikkal, hogy minél több új szett maradjon a versenyre, mert az eddig látottak alapján, ez kulcsfontosságú lehet majd a versenyen. A spanyol versenyző három szett lágy gumit, míg brazil kollégája két szett lágy és egy szett közepes keveréket használt a kvalifikáció során. Mindketten maguk dönthetnek, hogy milyen keverékkel vágnak neki az 57 körös Bahreini Nagydíjnak, így valószínűleg más stratégiát láthatunk a csapaton belül is.
A gumik mellett a nagy meleg és a homok is befolyásolhatja a versenyt, így a megbízhatóság is fontos szerepet kap majd. A Scuderia célja, hogy mindkét versenyzőt pontszerző helyen intse le a kockás zászló.
Stefano Domenicali, csapatfőnök:
"Őszintén szólva, ez az eredmény megfelel a várakozásainknak. Természetesen nem lehetünk boldogok ezekkel a pozíciókkal, éppen ellenkezőleg: mi vagyunk a legcsalódottabbak, de jelenleg ennyi potenciál van bennünk, és most meg kell próbálunk a lehető legtöbbet kihozni ebből. Egy olyan versenyre készülve, ahol a gumikopás döntő tényező lesz, egy olyan programmal készültünk, amelynek az volt a célja, hogy annyi új szett gumit takarítsunk meg amennyit csak lehet, ugyanekkor megpróbáljunk minél előrébb végezni a rajtrácson. Hogy mennyire fog ez kifizetődni, ezt majd csak a verseny után tudjuk meg. A célunk ezen a nagydíjon, hogy minél kevesebb pontot veszítsünk, ami azt jelenti, hogy mindkét autót pontszerző helyen hozzuk haza. Arra számítok, hogy ez egy nagyon nehéz verseny lesz, az autóknak, a versenyzőknek és a csapatnak is. Akinek sikerül elkerülnie minden hibát, annak jó esélye lesz egy jó eredmény elérésére."
Pat Fry, technikai igazgató:
"A lehetőségeinket és azt a tényt figyelembe véve, hogy a gumikopás várhatóan nagyon jelentős lesz egy hosszú etapon, annak alapján, amit a tegnapi szabadedzéseken láttunk, különböző stratégiával futottunk ezen az időmérőn, többet gondolva a versenyre, mint a ma délutáni eredményre. Fernando számára az volt a prioritás, hogy minél több új szett közepes keveréket spóroljon meg, így már a Q1-ben a lágy keverékkel hajtott a pályára. Ez egy kicsit kockázatos volt, de működött. Fernandónak sikerült bejutnia a Q3-ba, de ehhez használnia kellett az összes rendelkezésére álló lágy keveréket, mert a pálya percről percre jelentősen javult. Az utolsó szakaszban úgy döntöttünk, hogy nem teljesítünk mért kört, remélve, hogy ezzel rávesszük néhány olyan riválisunkat, akik hasonló stratégián voltak, hogy fussanak mért kört, ami miatt nekik a versenyt egy használt garnitúra gumival kell megkezdeniük. Felipével egy sokkal hagyományosabb stratégiával mentünk, spórolva neki egy szett lágy keverékű gumit holnapra, amikor is a gumik kezelése fontos lesz. Ha valaki a lehető legtöbb kört tudja megtenni egy tiszta pályán, az szerezhet néhány pozíciót. Reméljük mindkét versenyzőnkkel a legjobb tízben végezhetünk majd."