F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2017. június 27. kedd.

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963

E-mail Nyomtatás PDF

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963

A szezon nem indult túl jól a csapat számára, két pilótájuk (Giancarlo Baghetti és a világbajnok Phil Hill), valamint néhány kulcsfontosságú ember, többek között Carlo Chiti is elhagyták Maranellot. Enzo Ferrari a két megmaradt versenyzője, Lorenzo Bandini és Willy Mairesse mellé leszerződtette John Surteest és Ludovico Scarfiottit.

A Scuderia 1962-höz hasonlóan erre az évre sem épített új autót, hanem az 1961 óta használt (és akkor világbajnokságot nyert) 156 F1 módosított változatával állt rajthoz, amelyben két forradalmi újítást vetettek be: egyik a fél-monocoque váz, a másik pedig a 178-as gyári kódszámú motorhoz épített közvetlen üzemanyag-befecskendezés volt, amely Bosch technikát használt. Az erőforrás majdnem 200 lóerős teljesítményre volt képes 9500-as fordulaton, súlyából pedig sikerült 30 fontot (kb 13,5 kg) lefaragni. Ekkoriban már kezdték felismerni az aerodinamika fontosságát, amire a tervezés során egyre nagyobb figyelmet fordítottak, ezért is kapta a modell az „Aero” utónevet.

A szezon első futamán, Monacoban Graham Hill nyert a BRM-el, majd ezt követte Jim Clark és a Lotus-Climax akkoriban fantasztikusnak tűnő sorozata: zsinórban négy futamot nyert meg, miközben a Ferrari mindössze két nehezen megszerzett dobogót, két kiesést és egy pontszerző helyet tudott csak felmutatni. A Scuderia 100. nagydíján, a Nürburgringen aztán megtört a jég és Surtees megszerezte a csapat első – és egyetlen – győzelmét az év során. A következő hétvége ígéretesen indult Monzában, Surtees megszerezte a pole pozíciót, azonban a futamon motorhiba miatt kiállni kényszerült az első helyről. A hátralévő versenyek sem sikerültek jobban, egy kilencedik hely, két kiesés és Mexikóban egy kizárás volt a brit pilóta mérlege.

Hill nyert mégegy futamot Watkins Glen-ben, azonban az egész évben remek formában versenyző Clark további három győzelmet gyűjtött a már meglévő négy mellé, így év végén toronymagasan nyerte meg első világbajnoki címét, a Lotus-Climax pedig a konstruktőri trófeát. Surtees végül negyedik helyen zárt, a Ferrari pedig szintén negyedik lett az összesítésben. A csapat többi pilótája nem futott teljes szezont, így ők még hátrébb végeztek a pontversenyben.

Hozzászólások (0)Add Comment
Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
 

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 / 375 / 500 F2 / 625 F1 – 1951

News image

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 /...

kedd, 15 október 2013

Bővebben

Ferrari 555 F1, 1955

News image

Ferrari 555 F1, 1955   1955 csonka szezon volt...

kedd, 28 május 2013

Bővebben

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956

News image

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956...

szerda, 9 július 2014

Bővebben

Ferrari 246 F1, 1958

News image

 Ferrari 246 F1, 1958 A típusjelzés a 2,4-es és...

kedd, 26 március 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961

News image

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961 1961 a nagy...

kedd, 16 július 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963

News image

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963 A szezon nem...

hétfő, 16 december 2013

Bővebben

Ferrari 312 F1-67 – 1967

News image

Ferrari 312 F1-67 – 1967 Az 1967-es évvel egy...

csütörtök, 22 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari 312B – 1970

News image

Ferrari 312B – 1970 A szezon mozgalmasan indult, több...

szerda, 9 október 2013

Bővebben

Ferrari 312 T2 – 1976

News image

Ferrari 312 T2 – 1976 Az 1976-os év több...

szerda, 12 június 2013

Bővebben

Ferrari 312 T4, 1979

News image

  Ferrari 312 T4, 1979   A T-sorozat negyedik...

vasárnap, 7 április 2013

Bővebben

Ferrari 126 C4 – 1984

News image

Ferrari 126 C4 – 1984 Az 1984-es szezonban már...

hétfő, 5 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari F186 – 1986

News image

Ferrari F186 – 1986 1986 technikai szempontból különleges év,...

szerda, 13 november 2013

Bővebben

Ferrari 412T2 – 1995

News image

Ferrari 412T2 – 1995 Ayrton Senna és Roland Ratzenberger...

péntek, 14 június 2013

Bővebben

Ferrari F2003 GA, 2003

News image

  Ferrari F2003 GA, 2003 A csapat nyomasztó fölénnyel...

csütörtök, 2 május 2013

Bővebben

Ferrari F2007 – 2007

News image

Ferrari F2007 – 2007 A 2007-es szezonkezdet óriási változásokat...

vasárnap, 1 szeptember 2013

Bővebben

Csatlakozz közösségünkhöz Facebookon is!