F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2017. augusztus 19. szombat.

Ferrari 412T2 – 1995

E-mail Nyomtatás PDF

Ferrari 412T2 – 1995

Ayrton Senna és Roland Ratzenberger tragikus halála miatt 1995-re jelentős szabálymódosítások történtek a Forma-1-ben, amelyeknek két fő céljuk volt: az autók lassítása és a pilóták biztonságának növelése. A motorok hengerűrtartalmát 3,5 literről 3 literre csökkentették, meg kellett erősíteni a cockpit környékét és az első-hátsó szárnyakra vonatkozóan előírásokon is módosítottak, hogy csökkentsék a kanyarsebességet. Több pályát kisebb-nagyobb mértékben átépítettek, elsősorban a bukótereket növelték meg és tették biztonságosabbá.

A Scuderia nem változtatott pilótapárosán és a Jean Alesi – Gerhard Berger kettőssel álltak rajthoz, de az előző szezonhoz hasonlóan most is Michael Schumacher és Damon Hill voltak a fő esélyesek. A 647-es kódszámot viselő karosszéria a tavalyi 412T1 továbbfejlesztett változata volt és az év során összesen 10 példány épült belőle, kb. 600 lóerős motorja pedig két okból is különleges: ez az egyetlen hengerenként 5 szelepes Forma-1-es Ferrari erőforrás, illetve ez volt az utolsó V12-es motor, a következő évben már V10-est használt a csapat. A technológia egyébként átkerült az utcai autókba, a 90-es évek második felében gyártott F355 is 5 szelepes motort kapott.

 

A 17 futamos évad során Berger szerezte a csapat egyetlen pole pozícióját Belgiumban, de ennél is fontosabb volt, hogy Kanada nagydíját elhódította a Ferrari, ami több szempontból is különleges: ez volt a csapat egyetlen győzelme a szezonban, ez volt Jean Alesi első és egyetlen futamgyőzelme, ráadásul pont a 31. születésnapján állhatott a dobogó tetejére. Alesi az év során emellett még négy, Berger pedig hat dobogós helyet szerzett, ami végül az egyéni értékelésben az 5. és 6. helyre volt elég. A konstruktőrök között a harmadik helyen zárt a csapat, a Benetton és a Williams mögött. Az autók megbízhatatlanságára jellemző, hogy vagy kiestek, vagy nagyon jól szerepeltek. Amikor célba értek, Berger egy 12. helytől eltekintve sosem végzett a hatodiknál, Alesi pedig az ötödiknél rosszabb pozícióban.

 

 

Hosszú évek szenvedése után lassan mintha megmozdult volna valami és úgy tűnt, hogy a csapat végre jó irányba indult el. A tervező John Barnard és a nemrég érkezett Jean Todt csapatfőnök zsenije, valamint a Ferrari több évtizedes tapasztalata ezúttal sem volt még elég a teljes sikerhez, de látni és érezni lehetett, hogy kezdi összeszedni magát az istálló. Az év végén Schumacher megnyerte második világbajnoki címét a Benettonnal Damon Hill előtt, a következő évre pedig átszerződött Maranelloba.

Hozzászólások (0)Add Comment
Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2013. június 14. péntek, 09:33 )  

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 / 375 / 500 F2 / 625 F1 – 1951

News image

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 /...

kedd, 15 október 2013

Bővebben

Ferrari 555 F1, 1955

News image

Ferrari 555 F1, 1955   1955 csonka szezon volt...

kedd, 28 május 2013

Bővebben

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956

News image

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956...

szerda, 9 július 2014

Bővebben

Ferrari 246 F1, 1958

News image

 Ferrari 246 F1, 1958 A típusjelzés a 2,4-es és...

kedd, 26 március 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961

News image

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961 1961 a nagy...

kedd, 16 július 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963

News image

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963 A szezon nem...

hétfő, 16 december 2013

Bővebben

Ferrari 312 F1-67 – 1967

News image

Ferrari 312 F1-67 – 1967 Az 1967-es évvel egy...

csütörtök, 22 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari 312B – 1970

News image

Ferrari 312B – 1970 A szezon mozgalmasan indult, több...

szerda, 9 október 2013

Bővebben

Ferrari 312 T2 – 1976

News image

Ferrari 312 T2 – 1976 Az 1976-os év több...

szerda, 12 június 2013

Bővebben

Ferrari 312 T4, 1979

News image

  Ferrari 312 T4, 1979   A T-sorozat negyedik...

vasárnap, 7 április 2013

Bővebben

Ferrari 126 C4 – 1984

News image

Ferrari 126 C4 – 1984 Az 1984-es szezonban már...

hétfő, 5 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari F186 – 1986

News image

Ferrari F186 – 1986 1986 technikai szempontból különleges év,...

szerda, 13 november 2013

Bővebben

Ferrari 412T2 – 1995

News image

Ferrari 412T2 – 1995 Ayrton Senna és Roland Ratzenberger...

péntek, 14 június 2013

Bővebben

Ferrari F2003 GA, 2003

News image

  Ferrari F2003 GA, 2003 A csapat nyomasztó fölénnyel...

csütörtök, 2 május 2013

Bővebben

Ferrari F2007 – 2007

News image

Ferrari F2007 – 2007 A 2007-es szezonkezdet óriási változásokat...

vasárnap, 1 szeptember 2013

Bővebben

Csatlakozz közösségünkhöz Facebookon is!