Ferrari F2007 – 2007
A 2007-es szezonkezdet óriási változásokat és újdonságokat hozott a Száguldó Cirkusz életében: Schumacher szögre akasztotta a sisakját (mint utólag kiderült, nem véglegesen), Lewis Hamilton személyében először indult a mezőnyben színes bőrű versenyző, 1986 óta először fordult elő, hogy a rajtrácson nem állt Cosworth motoros autó és 1968 óta a Honda csapat volt az első, aki az évet reklámmentes autókkal futotta végig. Kikerült a naptárból Imola, visszatért Spa, a japán nagydíjat pedig 1977 után újra a Fuji-hegy szomszédságában lévő Toyota-pályán rendezték. Lejárt a Michelin szerződése, így a Bridgestone maradt az egyetlen gumiszállító és miután 2006 végén befagyasztották a motorfejlesztéseket, a 2007-2008-as évadokat nagyjából ugyanolyan erőforrásokkal teljesítették a csapatok. A fordulatszámot 19 ezres értékben maximalizálták, módosultak a gumihasználat szabályai és a tesztelésre vonatkozó előírások is.
A 658-as gyári kódjelű F2007 rengeteg módosítást kapott az elődmodellhez képest, főleg az autók törésére vonatkozó biztonsági regulák változása miatt (megerősített pilótafülke védelem, szigorúbb törésteszt kritériumok), aminek következtében nagyjából tíz kilogrammot nőtt a súlya. Új lett az első felfüggesztés, hosszabb a tengelytáv, áttervezték az oldaldobozokat és a hűtőrendszert, finomítottak az első és hátsó traktuson. Áttervezték a futóművet is, mert az előző évben rengeteg probléma volt a gumik kezelésével és nem szerették volna, ha megint ezen úszik el a bajnoki cím. Érdekesség, hogy a tükröket és a kipufogórendszert nem érte radikális változás, azokat szinte teljes egészében átvették a 248 F1-ről.
Schumacher távozása után mindenki reménykedett, hogy a rendkívül gyors, azonban a McLarennel világbajnokságot nyerni nem tudó Kimi Raikkönen és a csapatnál második évét kezdő Felipe Massa révén újabb trófeát zsebelhetnek be. A finn rögtön keményen „odacsapott a lovaknak” a 17 futamos évad első állomásán: Ausztráliában mesterhármassal vitte el a hétvégét, övé volt a pole pozíció, a futamgyőzelem és a leggyorsabb kör is, így Maranelloban joggal bizakodhattak, hogy jó szezonjuk lesz megint.
Az év során elkeseredett harc alakult ki a bajnoki címért Raikkönen és Massa (Ferrari), illetve Hamilton és Alonso (McLaren) között, ők négyen uralták a világbajnokságot, rajtuk kívül másnak nem sikerült futamot nyernie. Az év bővelkedett izgalmakban, Kubica óriási bukott Kanadában (és a következő futamon Sebastian Vettel helyettesítette őt); a Hungaroringen pedig a McLaren pilótái szúrtak ki egymással és a csapattal (Alonso az időmérő harmadik szakaszában olyan sokáig tartotta fel a mögötte kerékcserére várakozó Hamiltont a boxban, hogy az nem „ért fel” a rajtvonalig és nem tudott mért kört futni; Alonso később öthelyes rajtbüntetést kapott, így a versenyen a hatodik helyről kellett indulnia, a csapattól pedig elvették a hétvégén szerzett pontjait); Japánban özönvíz fogadta a mezőnyt, rengeteg volt a kiesés és a baleset, végül a mezőny fele ért csak célba.
Az év legnagyobb visszhangot kiváltó eseménye kétségkívül a McLaren-Ferrari kémbotrány volt: a Ferrari akkori vezető mérnöke, Nigel Stepney átadta az F2007 teljes dokumentációját a McLaren főtervezőjének, Mike Coughlan-nek. Az FIA a belga nagydíj hétvégéjén hozta nyilvánosságra döntését: a brit csapatot kizárta a konstruktőri világbajnokságból, elvette a pontjaikat, továbbá 100 millió dolláros pénzbüntetést szabott ki rájuk. Az ítélet értelmében egyik mérnök sem kaphatott volna soha többet állást a Forma-1-ben, később Max Mosley mérsékelte ezt a büntetést. Az akkori pletykák szerint Stepney tettének hátterében az állt, hogy megharagudott a csapatra, miután helyette Mario Almondo került a technikai igazgatói posztra a távozó Ross Brawnt követően.
Raikkönen az év során 6 győzelmet és 12 dobogós helyet szerzett, Hamilton és Alonso mérlege egyaránt 4-4 győzelem és 12-12 dobogó volt, Massa pedig 3 győzelmet és 10 dobogós helyet könyvelhetett el év végén. A világbajnoki cím sosra az utolsó futamon dőlt el Interlagosban, máig tisztázatlan körülmények között Hamilton autója lelassult (állítólag véletlenül megnyomta a rajtelektronika gombot a kormányon) és végül csak a hetedik helyen ért célba; a Ferrari kettős győzelmet szerzett Raikkönen-Massa sorrendben, Alonso lett a harmadik. Ezzel Raikkönen 110 ponttal zárta az évet és megnyerte a világbajnokságot (a cikk írásakor, 2013-ban jelenleg ő a csapat utolsó egyéni világbajnoka), mögötte a két McLaren pilóta egyaránt 109-109 egységet gyűjtött, Massa a negyedik lett 94 ponttal. Miután a wokingiakat kizárták a konstruktőri értékelésből, a Scuderia gyakorlatilag úgy lett világbajnok 204 ponttal, hogy mögötte hivatalosan a Sauber végzett kb. feleannyi (101) ponttal. A szezonzárót követően a McLaren megóvta a végeredményt arra hivatkozva, hogy a Williams és a Sauber autóiban a megengedettnél hidegebb volt az üzemanyag. Ha kizárják őket, Hamilton lett volna a világbajnok. Az FIA elutasította az óvást és így hivatalos lett a végeredmény.