F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2024. október 11. péntek.

Ferrari 312 T2 – 1976

E-mail Nyomtatás PDF

Ferrari 312 T2 – 1976

Az 1976-os év több szempontból is emlékezetes és a Formula-1 történelmének talán egyik legizgalmasabb szezonja volt. Az előző évben Niki Lauda megnyerte első világbajnoki címét a Ferrarival és jó esélyekkel vágott neki a ’76-os évadnak is. Enzo Ferrari nem változtatott pilótapárosán, ezúttal is az svájci Clay Regazzoni vezette a másik autót.

 

A csapat az előző évi 312T modellt használta az első három futamon és Lauda megnyerte a brazil és a dél-afrikai, Regazzoni pedig a nyugat-amerikai nagydíjat. A technikai szabályok változása miatt a spanyol nagydíjon már a módosított T2-essel álltak rajthoz, a legfontosabb újítás a versenyzők feje felett lévő légbeömlő eltüntetése és ezzel egyidejűleg az oldalsó airbox dobozok megnagyobbítása volt. Néhány centivel megnőtt a tengelytáv és módosítottak a felfüggesztésen is. A motort illetően nem történt sok változás az elődhöz képest, továbbra is 180 fokos V12-es volt, amely kb. 500 lóerőre volt képes 12.200-as fordulatszámon.

Lauda öt győzelmével kényelmes előnnyel vezette a világbajnokságot, amikor augusztus 1-jén a Nürburgringen drámai balesetet szenvedett és kis híján bennégett autójában. Túl korán váltott esős gumikról szárazra és az Adenau Brücke utáni részen elvesztette uralmát autója felett, a szalagkorlátnak csapódott, majd miután visszasodródott a pályára, az utána érkező Brett Lunger belerohant Surtees-Fordjával. A balesettel kapcsolatban rengeteg találgatás és legenda keringett, végül a hivatalos vizsgálat megállapította, hogy a kötelező tűzoltó készülék nem volt beszerelve a Ferrariba, illetve az akkumulátor sem volt megfelelően rögzítve az autóban. Ennek azért lett volna jelentősége, mert egy speciális, a bukósisakba vezető cső volt rákötve, amely 60 másodpercen keresztül friss levegőt juttat a sisakba baleset és tűz esetén. Áramforrás híján a szerkezet nem tudott működésbe lépni, ezért sérülhettek meg Lauda légzőszervei. Az utána érkező Harald Ertl, Brett Lunger, Arturo Merzario és Guy Edwards azonnal megálltak mellette és segítettek a mentésben. Évekkel később megkérdezték Laudát, hogy hasonló esetben ő megállt volna-e, mire sokak felháborodására kijelentette, hogy nem, mert őt a versenyzésért fizetik.

 

 

Lauda csodával határos módon hat héttel a balesete után újra autóba ült Monzában és az évad hátralévő részében óriási harc bontakozott ki közte és a McLaren pilótája, James Hunt között. Egészen a szezonzáró japán nagydíjig nyitott volt a bajnokság, ahová Lauda három pontos előnnyel érkezett. A futam heves esőben rajtolt, több pilóta is tiltakozott, mondván túlságosan veszélyes ilyen időjárásban versenyezni. Lauda a második kör után egyszerűen kijött a boxba és közölte, hogy öngyilkosság ekkora esőben vezetni, később többen is a szemére vetették, hogy túlságosan gyáva volt. Hunt előtt megnyílt a lehetőség és a világbajnoki címhez elég volt neki a negyedik helyezés is, a nagydíjat végül Mario Andretti nyerte meg, Hunt harmadik helyen ért célba és egyetlen ponttal (69-68) megnyerte a világbajnoki címet Lauda előtt. A Ferrari a negyedik konstruktőri világbajnoki címével vigasztalódhatott, amelyet sikerült elhódítaniuk a McLaren elől.

Hozzászólások (0)Add Comment
Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
 

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 / 375 / 500 F2 / 625 F1 – 1951

News image

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 /...

kedd, 15 október 2013

Bővebben

Ferrari 555 F1, 1955

News image

Ferrari 555 F1, 1955   1955 csonka szezon volt...

kedd, 28 május 2013

Bővebben

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956

News image

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956...

szerda, 9 július 2014

Bővebben

Ferrari 246 F1, 1958

News image

 Ferrari 246 F1, 1958 A típusjelzés a 2,4-es és...

kedd, 26 március 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961

News image

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961 1961 a nagy...

kedd, 16 július 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963

News image

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963 A szezon nem...

hétfő, 16 december 2013

Bővebben

Ferrari 312 F1-67 – 1967

News image

Ferrari 312 F1-67 – 1967 Az 1967-es évvel egy...

csütörtök, 22 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari 312B – 1970

News image

Ferrari 312B – 1970 A szezon mozgalmasan indult, több...

szerda, 9 október 2013

Bővebben

Ferrari 312 T2 – 1976

News image

Ferrari 312 T2 – 1976 Az 1976-os év több...

szerda, 12 június 2013

Bővebben

Ferrari 312 T4, 1979

News image

  Ferrari 312 T4, 1979   A T-sorozat negyedik...

vasárnap, 7 április 2013

Bővebben

Ferrari 126 C4 – 1984

News image

Ferrari 126 C4 – 1984 Az 1984-es szezonban már...

hétfő, 5 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari F186 – 1986

News image

Ferrari F186 – 1986 1986 technikai szempontból különleges év,...

szerda, 13 november 2013

Bővebben

Ferrari 412T2 – 1995

News image

Ferrari 412T2 – 1995 Ayrton Senna és Roland Ratzenberger...

péntek, 14 június 2013

Bővebben

Ferrari F2003 GA, 2003

News image

  Ferrari F2003 GA, 2003 A csapat nyomasztó fölénnyel...

csütörtök, 2 május 2013

Bővebben

Ferrari F2007 – 2007

News image

Ferrari F2007 – 2007 A 2007-es szezonkezdet óriási változásokat...

vasárnap, 1 szeptember 2013

Bővebben