Stefano Domenicali elmondása szerint az erőviszokonyról tiszta képet csak a negyedik futam után láthatuk.
Majdnem harminc éve, hogy az olasz válogatott nekifutott a a '82-es spanyolországi világbajnoki döntőnek. A bajnokság alatt a válogatott teljesítménye mindennek nevezhető volt, csak ragyogónak nem. A három barátságos mérkőzés eredménye (0-2 Franciaország és a 0-1 Kelet-Németország elleni vereség majd a Svájccal játszott 1-1-es döntetlen) nem hangzott jól és a világbajnokság elején játszott újabb három döntetlen (Lengyelország, Peru és Cameroon ellen) a tömeget és a médiát egyaránt a vezetőedző, Enzo Bearzot fejét követelve lázadásra késztette. A bajnokság további története azonban teljesen máshogy alakult. Argentínát, Braziliát, Lengyelországot és Nyugat-Németországot legyőzve az Azzurik 44 év után végül megnyerték harmadik világbajnoki címüket.
Az előző futball példa magyarázatként és párhuzamként szolgált tegnap Stefano Domenicali számára Milanóban, az FIA Világtanács ülése után tartott sajtótájékoztatón. A csapat vezetője a Ferrari előszezoni tesztjeiről beszélt néhány olasz médiumnak.
„Ha most arra kérnének, hogy írjak alá Melbourne-re egy harmadik helyet azt mondanám, hogy nem írok alá semmit. Ugyanaz megtörténhet, mint az 1982-es futball világbajnokságon az olasz válogatottal. Egy rossz kezdés után nyertek: akkor, amikor számított.” – mondta Domenicali. „Ami a hírzárlatot illeti, nyomatékosítani szeretném, hogy nem volt ilyen szándékunk. Barcelonában úgy döntöttünk, hogy csak a technikai igazgató, Pat Fry nyilatkozik. Aztán Fernando mondott néhány szót a stadionban, amely valódi indulat helyszíne lett. Ennyi az egész.”
Domenicali annak ellenére, hogy nem tudta véka alá rejteni elégedettlenségét a tesztek menetével kapcsolatban, nem akart a Ferrari oldaláról pánikot vagy pesszimizmust érzékeltetni: „Reális módon kommunikáltuk a meglévő problémáinkat, mert az átláthatóság az egyik alapja annak, ahogy a dolgokról gondolkozom. Az elégedettségem hiánya abból a tényből adódik, hogy nem találtuk még meg a megfelelő technikai elgondolásokat. A többiekhez viszonyított helyzetünkkel nem vagyunk teljesen tisztában és ezen aggodalmunk túlzottan is megnyilvánulhat. Ezzel azt mondom, hogy a pályán lévő hierarchiáról tisztább képet az első négy futam után fogunk kapni.”
Domenicali extrém autót kért a mérnököktől, mert anélkül képtelenek megközelíteni a legjobbakat. „A kipufogó első kialakítása jónak ígérkezett, de okozott némi problémát: a gumik túlhevültek és a teljesítmény sem volt stabil. Ezért változtatnunk kellett, még ha én ennek nem is örültem. Továbbra is dolgozunk az eredeti csomagon, de ezt május elejéig, a Mugello-i tesztig nem tudjuk kipróbálni. Úgy gondoljuk, hogy az eredeti változat nagy előnyt jelenthet számunkra."
A Ferrari csapatfőnöke arról a fejlődésről is beszélt, ami a csapatot jellemzi: „Ez a sport egy körforgás. Az elmúlt 13 évben a McLaren csak egy konstruktőri és egy egyéni világbajnoki címet szerzett, a Renault-nak volt két fantasztikus szezonja, azután semmi, a Brawn-nak viszont csak egy. A Mercedesnek csak kétszer sikerült dobogóra állnia a három év alatt és most épp a Red Bull-korszak jellemzi a sportot.”
"2010-ben egy új technikai korszak kezdődött. Fontos lépéseket tettünk meg a szervezet és a munkamódszerek szempontjából, különösen a szimulációs és stratégiai területeken. Az aerodinamika még nincs a megfelelő szinten. Nem könnyű megtalálni a megfelelő embereket, ez legyen ösztönzés azok számára, akik értünk dolgoznak. Én mondom ezt, aki a Schumacher-korszaknál jelen volt, és emlékszem mennyire szenvedtünk az elején. A Ferrari vissza fog térni egy újabb nyertes korszakhoz, amint az alapok adottak ahhoz, hogy ezt elérjük."
„A Red Bull idén ismét elől lesz. A McLaren is jó formában van, a Mercedes is nagy lépést tett előre és a Lotus is erősnek tűnik, habár ők tavaly is jól kezdték az évet. A Toro Rosso és a Force India is jónak tűnik, különösen egy körön. Így talán lesz egy kis meglepetés az elején, majd ezután helyreállnak a dolgok. Azt várom, hogy mindenki sokkal közelebb lesz egymáshoz, mint 2011-ben.”
"Van nyomás a vállamon, és ennek így is kell lennie. Nem én vagyok az, aki megtervezi az autót. Az én feladatom, hogy biztosítsam az embereinknek azt, amire szükségük van a szervezettség és struktúra terén. Azt kell mondanom, nagyon is tisztában vagyok a felelősségemmel. Van rajtam nyomás, de érzem a támogatást az egész csapat és Montezemolo elnök részéről."