Mozgalmas pénteki napon van túl a Ferrari csapata Malajziában.
A két versenyzőnek rengeteg munkája volt az autóval, hogy megpróbálják megtalálni a megfelelő beállításokat és egyensúlyt. A Scuderia versenyzői összesen 94 kört teljesítettek, amelyből 50-er Fernando Alonso, 44-et pedig Felipe Massa vállalt magára. A spanyol versenyző a 15. és a 6., míg brazil csapattársa a 13. és a 16. helyen végzett az első, illetve a második szabadedzésen.
Az eredmények ellenére mindkét versenyző bizakodva várja a szombati és a vasárnapi napot.
Fernando Alonso:
"Mint általában Malajziában, az egyik legfontosabb feladat pénteken, hogy megszokjuk az extrém körülményeket, amilyen gyorsan csak lehet. Különösen a garázsban, szenvedsz a hőségtől, amikor a pilótafülkében vagy, míg a pályán legalább van egy kis levegőd, bár aligha lehetne ezt hűvösnek nevezni. Ma reggel sokat dolgoztunk a különböző aerodinamikai konfigurációk összehasonlításán, ami egy kicsit olyan, mint egy kirakó összerakása, megpróbálod megtalálni a legjobb kombinációkat. Délután tovább haladtunk a szokásos pénteki programunkat a gumikkal, és különböző üzemanyag-mennyiséggel a fedélzeten futottunk. Azt mondanám, hogy a közepes és a kemény keverék is úgy tűnik, hogy elég jól viselkedik, mind az első körös teljesítményt, mind a hosszútávon jelentkező gumikopást tekintve. Rengeteg hasznos információt gyűjtöttünk, ami lehetővé teszi a számunkra, hogy felkészüljünk a hétvége hátralevő részére. Ma nem esett, de tudjuk, hogy itt egy vihar minden előjel nélkül megérkezhet, és így készen kell állnunk minden eshetőségre."
Felipe Massa:
"Fernando és én különböző programot hajtottunk végre, és ez a legfőbb oka a köztünk lévő különbségnek az időkben. Délután teljesen más irányba indultunk el, ami az én esetemben nem működött, de legalább ez lehetővé tette számomra, hogy megértsek néhány fontos dolgot az autó kezelhetőségéről. Most már a mérnökeim és én is tudom mi az a helyes irány, amely felé mennünk kell, ami sokkal optimistább érzéseket kelt bennem az időmérőre, mint amit a múlt héten éreztem Melbourne-ben. Egyértelmű, hogy jelenleg az autónk még nem versenyképes a legmagasabb szinten. Érzek-e valami különösebb nyomást? Nem, nem többet, mint általában: a Ferrarinál mindig nyomás alatt vagyunk. A lényeg, hogy megértsük, mi nem működött Melbourne-ben, és úgy gondolom, minden a kezünkben van ahhoz, hogy ezt megtegyük."
Első szabadedzés | Második szabadedzés | ||||||
# | Legjobb idő | Kör | # | Legjobb idő | Kör | Alváz | |
Alonso | 15. | 1.39.980 | 23 | 6. | 1.38.891 | 27 | 295 |
Massa | 13. | 1.39.896 | 16 | 16. | 1.40.271 | 28 | 294 |
Ahha de Massáról egy pillanatra sem tudsz leszállni!És akkor újra leírnám hogy ez nem egy Alonso fan club hanem az F1 Ferrari.hu.
Lehet Massáról is negatív a vélemény,de folyamatosan lehúzni meg hogy nem tud vezetni bla bla bla....míg a másik Ferrari pilóta sem tündököl minden alkalommal a dobogón egy ideje...(mert tavaly sem mondhatni hogy az ászok ásza volt)ez már nálam a szánalmas kategória.Sajna a gép még nem tökéletes alattuk,és mint tudjuk mindkét pilóta mögött más emberek állnak (szerelők stb...) Azt sem vitatom hogy Alonso egy olyan pilóta aki keményen küzd,de ugyanezt elmondhatom a másikról is...csak az egyik ésszel teszi a másik meg idegből.Ennyi! Én konkrétan nem szeretem Lonzit de nem húzom le nem gúnyolódok rajta,mert tudom milyen oldalon vagyok....és mióta Ferrari pilóta lett már nem utálom,csak nem szeretem.(a természete távol áll tőlem---ez a mindenkit eltaposok mert én vagyok az istenkirálycsászár)----de a szurkolói nagy része nagyon jól átvették ezt a szerepet,gratula hozzá!!!!! (tisztelet a kivételnek,mert szerencsére abból is van sok )