Lewis Hamilton és Jenson Button megtartotta a McLaren 2012-es időmérőn nyújtott főlényét, hisz meg tudták ismételni a melbourne-i kvalifikációs eredményüket. Visszatérése óta a legjobb eredményét érte el Michael Schumacher a Mercedessel, aki a harmadik helyen végzett.
A pilóták 30°C körüli hőmérsékletben küzdöttek meg a legjobb rajthelyekért Sepangban. A meteorológusok által jósolt eső elmaradt, így az időmérő normális körülmények között zajlott.
Az kvalifikáció első szakasza meglepetés nélkül zajlott. Bár a Ferrarinál már itt előkerültek a lágyabb keverékű gumik. Fernando Alonso még így is csak a nyolcadik legjobb időt érte el, Felipe Massa pedig a 13 helyen jutott tovább.
A Q1 végén a következő pilóták estek ki: Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), Heikki Kovalainen és Vitaly Petrow (Caterham), Timo Glock és Charles Pic (Marussia), Pedro de la Rosa és Narain Karthikeyan. A két HRT ezúttal jobb időt futott Webber idejének 107 százalékánál, így elindulhatnak a holnapi versenyen.
Az időmérő második szakaszában Raikkönen 1:36.715-es köridejével megfutotta a hétvége leggyorsabb körét. A Q2 végén a két Mercedes Schumacherrel és Rosberggel bejutott a harmadik szakaszba. Alonso ekkor megfutotta a nyolcadik legjobb kört. Bár Massa most közelebb volt spanyol csapattársa tempójához, mint Melbourne-ben, teljesítménye csak a 12. helyre volt elegendő, így a Q2 végén ő is búcsúzott.
Az etap végén a következő versenyzők nem folytathatták tovább: Pastor Maldonado (Williams), Felipe Massa (Ferrari), Bruno Senna (Williams), Paul di Resta (Force India), Daniel Ricciardo (Toro Rosso), Nico Hülkenberg (Force India) és Kamui Kobayashi (Sauber).
A kvalifikáció harmadik szakasza rendkívül szoros volt. Az első nyolc versenyző 0,5 másodpercen kívül fejezte be a gyors körét. A Red Bull most sem volt veszélyes a McLarenre. Mark Webber a negyedik helyen végzett, míg Sebastian Vettel – aki a keményebb keveréken rajtol holnap – a hatodik helyet szerezte meg. Közéjük Kimi Raikkönen ékelődött be, de a finnre öt rajthelyes büntetés vár váltócsere miatt. Csapattársa, Romain Grojean a hetedik helyről rajtol. Fernando Alonso csak Sergio Perez idejénél futott jobbat, holnap így a kilencedik helyről vághat neki a versenynek.
Időmérő:
Pilóta | Csapat | Idő | |
1 | L Hamilton (GBR) | McLaren | 1'36.219 |
2 | J Button (GBR) | McLaren | 1'36.368 |
3 | M Schumacher (GER) | Mercedes | 1'36.391 |
4 | M Webber (AUS) | Red Bull | 1'36.461 |
5 | K Räikkönen (FIN) | Lotus | 1'36.461 |
6 | S Vettel (GER) | Red Bull | 1'36.634 |
7 | R Grosjean (FRA) | Lotus | 1'36.658 |
8 | N Rosberg (GER) | Mercedes | 1'36.664 |
9 | F Alonso (ESP) | Ferrari | 1'37.566 |
10 | S Perez (MEX) | Sauber | 1'37.698 |
11 | P Maldonado (VEN) | Williams | 1'37.589 |
12 | F Massa (BRA) | Ferrari | 1'37.731 |
13 | B Senna (BRA) | Williams | 1'37.841 |
14 | P di Resta (GBR) | Force India | 1'37.877 |
15 | D Ricciardo (AUS) | Toro Rosso | 1'37.883 |
16 | N Hülkenberg (GER) | Force India | 1'37.890 |
17 | K Kobayashi (JPN) | Sauber | 1'38.069 |
18 | JE Vergne (FRA) | Toro Rosso | 1'39.077 |
19 | H Kovalainen (FIN) | Caterham | 1'39.306 |
20 | V Petrov (RUS) | Caterham | 1'39.567 |
21 | T Glock (GER) | Marussia | 1'40.903 |
22 | C Pic (FRA) | Marussia | 1'41.250 |
23 | P de la Rosa (ESP) | HRT | 1'42.914 |
24 | N. Karthikeyan (IND) | HRT | 1'43.655 |
Igen, én is egy szép pontszerzésre számítottam, mint Ausztráliában, de a fene se gondolta volna, hogy Alonso még meg is nyeri a futamot, bár elég nagy mázlival!
Na, már csak az első fejlesztést kell kivárni Kínára, és már Massa is szerezhet pontot! Mert a 15. helyre a legelvakultabb fanatikusok se mondják, hogy jó. KÖNYÖRGÖM! ALONSO 5 PONTTAL VEZETI A VB-T! Ki mondta ezt volna meg Ausztrália után?
Pereznek is minden elismerésem, szép futam volt!
Igen csak az a baj hogy 2 éve ez megy,hogy már az év elején azon vagyunk hogy "nincs mese a jövő évi autót kell tesztelni" Régen a Ferrari közelébe aligha férkőzött más...most meg.....
Azért remélem a holnapi nap jól alakul (ettől jobban ) az összes Ferrari szurkolónak!
Talán annyi jó van ezekben a gyenge edzés eredményekben, hogy drukkolhatunk egy nagy felzárkózásnak, de azért jó lenne nem lerágni a körmöt állandóan (erre idén nem valószínű, hogy sor kerülhet ).
Szal továbbra is azt mondom el kell kezdeni a jövő évi autót tervezni (és jöjjön SOS Briatore), és itt kell tesztelni, amit csak lehet, ha már nekünk kevés a téli időszak a felkészülésre.
Forza Ferrari!
Dominóval nekem nincs bajom, mert nem ő hozta össze ezt az autót, hanem a tervezői. A Ferrari elég nagy csapat ahhoz, hogy tudjon szerezni egy pár normális tervezőt. Mindenesetre remélem a B autó azért jobb lesz. A mostani abszolút egy traktor, már a külsején is látszik. Ennél már csak jobb lehet. Jó, hogy Massa egy kicsit már gyorsabb, a 12. hely nem szép, de ezzel az autóval ez a reális.
Szánalmas!!!
Egyszerűen fáj nézni ezt a szenvedést 1-1,5mp ezt az életbe nem dolgozzák le.
Sajnos a B autó sem lessz semmivel sem jobb, ugyanis lövésük sincs, hogy merre kelllene elindulni, elkezdenek másolni más autókról, de ez tudás nélkül karcsú. Hová lett a rengeteg potenciál, a kiaknázatlan lehetőség? Majd az új autó, és akkor jön, hogy meg kell még értenünk, hogy miért kapunk körönként 1 mp.-et mindenkitől, meg rengeteg a potenciál, és majd később meglessz minden, lehetőségünk van erre-arra. Sajnos három éve egyre lejebb csúszik, és egyre szánalmasabb az egész!