Bár a második helyen zárt Fernando Alonso az utolsó barcelonai tesztnapon, a csapat technikai igazgatója, Pat Fry eléggé pesszimistán nyilatkozott a csapat jelenlegi helyzetéről.
A radikálisan új autó rengeteg feladatot adott a csapat mérnökeinek, szerelőinek és versenyzőinek mind a pályán, mind a maranellói gyárban. Az elmúlt évek konzervatív szemléletéről a csapat egy sokkal innovatívabb felfogásra váltott az autó megtervezésekor, ami némi kockázatvállalással is járt. Mivel az F2012 szinte minden pontján új megoldásokat alkalmaz a csapat, így sok adatra volt és van szüksége, hogy a lehető legjobban felkészítse az autót az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra, és az egész szezonra.
A 12 tesztnap során közel 5000 kilométert tett meg az új autóval, ám Pat Fry szerint még mindig sok munka vár a csapatra. A szakértők szerint a Ferrari jelenleg messze nem nyújt olyan teljesítményt, hogy őket lehessen a favoritnak tekinteni, és ezt ma a technikai igazgató is megerősítette.
"Hogy harcban leszünk-e a dobogóért Melbourne-ben? Jelenleg azt mondanám, hogy nem" - nyilatkozta a brit szakember. "Csalódottak vagyunk a teszteken mutatott teljesítményünk miatt, és úgy gondolom, még nagyon sok munka vár ránk. Egyértelmű, hogy a kipufogóval kapcsolatos múlt heti döntésünk egy lépést jelent hátra az autó fejlesztése szempontjából. Hogy ez milyen mértékű? Nehéz most megmondani. A teszteken csak feltételezhetjük, hogy milyen üzemanyag-mennyiséggel futnak a többiek, és majd csak Melbourne-ben kapunk arra egyértelmű választ, hogy nagyon csalódottnak kell-e lennünk vagy csak egy kicsit, abból a szempontból, hogy milyen messze vagyunk valójában az élen állóktól, és mekkora hátrányt kell ledolgoznunk."
A legnagyobb problémát jelenleg a leszorítóerő hiánya jelenti a csapatnak, és Fry szerint egyértelmű, hogy ezen a területen kell nagyot előrelépniük.
"Javítanunk kell az autó általános aerodinamikai leszorítóerő-szintjén, de tisztában vagyunk azzal, hogy a fejlesztések üteme többé-kevésbé ugyanaz mindenki számára. Lesz néhány frissítésünk Melbourne-ben, melyeknek alapvető célja, hogy hozzáalakítsuk az autót ahhoz a kipufogó-konfigurációhoz, amit legalább az első négy futamra választottunk."
Az elmúlt évekhez hasonlóan, a kipufogó és a kipufogó körüli terület hasznosítása lehet a kulcsa a sikeres szezonnak.
"Igazából csak két hete dolgozunk a jelenlegi konfiguráción. Találtunk egy kis plusz teljesítményt, de nincs kétségem afelől, hogy az eredeti elképzelés az egyetlen, amely a legtöbbet adja. Úgy gondolom, hogy a legjobb esetben legalább a tavalyi leszorítóerő 25%-át visszaszerezhetjük, azonban még meg kell néznünk, hogy ez milyen hátrányt jelent az üzemanyag-fogyasztás és a kanyarstabilitás terén. Jelen pillanatban ez még mindig problémát okoz nekünk, de ez [a kipufogógázok felhasználása] a legkézenfekvőbb módja annak, hogy megpróbáljuk javítani a teljesítményt és növelni az aerodinamikai teljesítményt. Továbbra is dolgozunk ezen, mint mindenki más. A mugellói teszt hasznos lesz arra, hogy kipróbáljunk új alkatrészeket, mert mindig nehéz jelentős fejlesztéseket bevezetni a versenyhétvége során, de jelenleg nem tudjuk megmondani, hogy ezek mennyire lesznek hasznosak, és mindenki ugyanezt fogja tenni. A Red Bull kipufogója? Azt hiszem ez egy kérdés Charlie Whitingnak."
A Scuderia technikai igazgatója is úgy gondolja, hogy lehetnek meglepetések az idei időmérőkön.
"Úgy gondolom, hogy egy más forgatókönyvet várhatunk az elmúlt évekhez képest, mivel a teljesítménybeli különbségek csökkentek, szóval lehet nem számolhatunk azzal, hogy egy nyugodt körrel túl jutunk a Q1-en a kemény keverékeken, és ugyanez elmondható a Q2-ről is: Ausztráliában megkapjuk a választ" - nyilatkozta Pat Fry.
Fry az egyetlen aki az igazat megmondja a csapatból, ha nem váltunk szemléletet még rosszabb lenne a helyzet könyörgök hozzátok már vissza a teszteteket az a kiscsapatoknak is csak előny lenne költségeket meg ne nézzétek ezen nem lehet spórolni ezt beláthatná már mindenki. FORMA1 AKÁRHOGY KÖLTSÉGEKET MINDIG DRÁGA SPORT MARAD AKINEK NINCS PÉNZE AZ MEG NE INDÍTSON CSAPATOT!