A Ferrari az év második legrosszabb időmérő edzését zárta a mai napon a Valenciai Nagydíj kvalifikációján. A pilóták meggyőző köröket futottak a közepes keveréken, a lágyon viszont nem találtak annyi időt, mint a többiek, ráadásul egy merészebb stratégiai húzást is vállaltak azzal, hogy csak egy szett lágy abroncsot használtak fel az időmérő második szekciójában.
Fernando Alonso: „Amikor nem sikerül a Q3-ba jutnod, természetesen nagyon szomorú vagy és nincs értelme tagadni ezt. Az eredmény hidegzuhany volt, mert az elvárásainkat magasabbra helyeztük és a kocsi teljesítménye is növekedett olyannyira, hogy a Q2-ban csak három tizedre voltunk a legjobbaktól. Könnyű azt mondani most, hogy a Q2-ben két szett lággyal talán tovább jutottunk volna, de talán most éppen azon siránkoznánk, hogy nem volt kettő (új szettünk) a Q3-ra: mindig könnyű a dolgokat értékelni utólag. Ugyanakkor nem voltunk elég gyorsak a legjobb tízhez képest az időmérő második részében és emiatt a futam természetesen keményebb lesz. A dobogó nem elérhető és mivel Hamilton az első sorban áll, könnyen megjósolható, hogy veszítünk majd hozzá képest. Ennek ellenére a verseny nagyon hosszú lesz és még magasabb hőmérsékletek várhatóak a maihoz képest, amely azt jelenti, hogy mindenkinek nagy gondot kell fordítania az abroncsok kezelésére. Reméljük, hogy a pálya tisztább oldaláról indulva könnyen nyerek majd néhány pozíciót, majd pedig a legtöbbet próbáljuk kihozni a megmaradt két új szett lágy keverékből: ez a kis pozitívum erről a közel sem pozitív délutánról.”
Felipe Massa: „Nagyon frusztráló egy tizeddel lemaradni a Q3-tól. Nagyon szoros időmérő volt, nagyon sok pilóta helyezkedett egymáshoz közel: a Q2-ben három tized választott el minket a leggyorsabb időtől és ez azt jelentette, hogy kiestünk. Kár, ugyanis a kocsival kapcsolatos érzésünk nagyon jó volt és mindig is kényelmesen éreztem magam és képesek voltunk a legjobbakkal szembeni harcra. A pozíciónk nem tükrözi a valóságot: ma az első három sorba is kerülhettünk volna. Utólag könnyű arról beszélni, hogy két szett lágyat is használhattunk volna a Q2-ben, amellyel talán tovább is tudtunk volna jutni, de a lehető legjobb formában akartunk nekivágni a Q3-nak, ráadásul a Q1-ben megmutattunk, hogy még a közepes keveréken is elég gyorsak vagyunk. Holnap a stratégia nagyon fontos szerepet fog játszani és mint ahogyan már láttunk több helyszínen is – Kanada a legutolsó példa erre – még a hátrébbról rajtolóknak is van esélyük a legjobb helyekért folytatott harcra. Természetesen nem vagyunk elégedettek ma, de tudjuk, hogy jó autóval rendelkezünk és minden esélyünk megvan egy jó eredmény elérésére.”
Alonso felhozza majd 5. hely körülre, de dobogóról azért szó se lehet...
Massa is javul, közel van Alonsohoz, ha nem szúrják el, neki is lehet egy jó versenye.
Semmi sincs veszve, ebben az autóban van potenciál, csak éppen még nem a legjobb. Ezzel a fejlesztési csomaggal amit hoztak, még csak közelebb kerültek, és azt is elérték, hogy a kemény keveréken is szinte ugyanolyan jól tudjanak menni mint lágyon.
atesz07: Nem kéne ilyen pesszimistának lenni, nézd meg az eredményeket, milyen közel vannak, és hogyha a többi csapat amint felteszi a keményet, belassul (a Ferrari meg nem mert jók keményen) és ez csak nekünk jó, tudnak majd hozni a többieken, kinéz egy egész jó eredmény...
Legszomorúbb az egészbe hogy Montezimoló ott van a helyszínen látja hogy hogy két futamok nincs a helyzet magaslatán egy normális stratégiát nem bírnak összerakni és mégsem vágja ki őket a csapatból nyilván a versenyzőink se mentek tökéletes kört de itt sorozatban a két versenymérnök hibázik nagyobbat ebből katasztrófa verseny lesz 8-9 hely környéke!