F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2017. augusztus 21. hétfő.

Brit Nagydíj

E-mail Nyomtatás PDF

Silverstone Circuit - Silverstone

Debütálás éve: 1950

Egy kör hossza: 5891 m

Körök száma: 52

Versenytáv:  306.332 km

Kanyarok száma: 18

Leggyorsabb kör (a régi pályán):  M. Schumacher - 1:18.739 (2004, Ferrari)

Leggyorsabb kör (az új pályán): F. Alonso - 1:30.874 (2010, Ferrari)

 

Brit Nagydíjat már a Formula-1 történelmének kezdete óta rendeznek az Egyesült Királyságban, és a legelső futamnak éppen Silverstone adott otthont 1950. május 13-án. 1954 után ugyan más helyszínekre is átkerült a Brit GP, de 1987 óta véglegesen visszatért Silverstone-ba a sorozat, és mindmáig összesen 44 nagydíjnak adott otthont.

A Ferrari és a McLaren számít a legsikeresebb csapatoknak a Brit Nagydíjak történelmében. A két gárda 14-14 győzelmet könyvelhet el. A Ferrari első futamgyőzelmét itt szerezte meg 1952-ben, az argentin José Gonzales révén.

Ami a pilótákat illeti, a Brit Nagydíj történelmében eddig Jim Clark és Alain Prost voltak a legeredményesebbek, 5-5 győzelemmel. Az angol világbajnok Nigel Mansell pedig hazai pályán összesen négyszer diadalmaskodott. Az aktív versenyzők közül Michael Schumacher háromszor (1998, 2002, 2004) tudott nyerni a Ferrari színeiben, míg a jelenlegi versenyzők közül Fernando Alonso 2006-ban, még a Renault-val tudott nyerni a silverstone-i pályán.

Tudnivalók a pályáról:

Maga a pálya 1942-ben épült, s bár néhány módosításon átesett az óta, de megőrizte eredetileg is gyors karakterét.

2010-ben ismét jelentős átalakításon megy keresztül, elsősorban a MotoGP miatt. Az új vonalvezetés a szervezők szerint a versenyzőket új kihívások elé állítja, a közönség pedig közelebbről élvezheti majd a futamokat. Többek közt épült egy új „Aréna” rész, illetve a Stowe szakasz és a boxutcák is átépítés alatt állnak. Az aszfaltcsík a módosításoknak köszönhetően 760 méterrel hosszabb lett. A legnagyobb változás a középső szekciót érinti, hiszen az új pályarész az Abbey sikánnál elhagyja a régi vonalvezetést, és a Becketts felé veszi az irányt, majd egy éles balost követően, melyet Arrowhead (nyílhegy) névre kereszteltek, visszatér a régi pályára a Brooglands ívnél. Az új visszafordítónál lelátók is helyet kaptak, mely területet a Becketts lelátóiról is be lehet majd látni, ezzel egyfajta aréna jelleget kölcsönözve a szekciónak. A pálya más részein is vannak kisebb módosítások, a Woodcote kanyar lelátóit hátrébb tolták, hogy kiszélesíthessék a bukóteret, míg más szekciókon közelebb kerültek a nézőterek a pályához, hogy a nagydíjra kilátogatók jobban láthassák az eseményeket.
2011-ben újabb átalakításokat végeztek a pályán: új boxutcát adtak át, Silverstone Wing néven. Az új komplexum 390 méter hosszú és 41 garázs kapott helyet benne. Érdekesség, hogy ez nem a régi boxutca helyére épült, hanem a Club és az Abbey kanyar közötti egyenes mellé, így új helyre kerül a rajtrács is. Eddig a versenyzők a Copse kanyar elől indultak, azonban az idei évben azonban már az Abbey lesz az első kanyar - ez az a kanyar, ahol az új pályarészre fordulnak a versenyzők.

Az átalakított pálya:

 

A 18 kanyarból álló aszfaltcsík rendkívül népszerű volt eddig is a pilóták körében, hiszen a Formula-1-es versenynaptár leggyorsabbjai közé tartozik. Különösen a kör első fele volt gyors, hiszen itt a versenyzők szinte le sem vették a lábukat a gázpedálról.  Ezt követte öt tempós ív, itt a legnagyobb sebességet a régi 2-es és 5-ös kanyar közt lehetett elérni. Ideális esetben a Hangár egyenest követő visszafordítónál léptek először a fékre a pilóták, s itt adatott meg legjobban az előzés lehetősége. A pályakör második felét már lassú kanyarok is tarkították, és itt lehetett a legtöbb időt nyerni, avagy veszíteni a verseny során. A régi versenypálya egyetlen negatívuma talán csak annyi volt, hogy kemény féktávok híján előzni szinte lehetetlen rajta. Ezeken a hiányosságokon szerettek volna változtatni a szervezők az átalakításokkal.

Technikai jellemzők:

Mivel többnyire gyors kanyarok találhatók a pályán, a csapatok többnyire a közepes és a magas leszorítóerős beállításokat alkalmazták az utóbbi években.

A motoroknak és a fékeknek is komoly terheléssel kellett megküzdeniük. Előbbinek a gyors szakaszok, utóbbinak pedig a kemény féktávok miatt. Továbbá a hepehupás aszfalttal is meg kellett birkózniuk az autóknak.  Kemény erőpróba elé állította az abroncsoknak is a pálya vonalvezetése és a borítása is.

A Brit Nagydíj hétvégéjének menetrendje magyar idő szerint:

Július 6. (péntek):   1. szabadedzés: 11:00-12:30
    2. szabadedzés: 15:00-16:30
Július 8. (szombat):   3. szabadedzés: 11:00-12:00
    Időmérő: 14:00
Július 9. (vasárnap):   Verseny: 14:00

 

Hozzászólások (2)Add Comment
0
Árpi07
2011 július, 01
195.56.55.116
...

70% aero 10&#xpi;lota 20&#xle;szorító erő

erik
erik
2010 május, 07
195.56.55.116
...

itt nem írják,de úgy tudom,hogy az egész pálya újra lett aszfaltozva!

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2012. május 15. kedd, 21:41 )  

Abu Dzabi Nagydíj

News image

Abu Dzabi Nagydíj - Yas Marina Circuit Debütálás éve: 2009 Egy kör hossza: 5554 m...

Ausztrál Nagydíj

News image

Albert Park - Melbourne          Debütálás éve: 1996 Egy kör hossza: 5303 m Körök száma:...

Bahreini Nagydíj

Bahrain International Circuit - Szahír Debütálás éve: 2004 Egy kör hossza: 6299m Körök száma:...

Belga Nagydíj

News image

Circuit of Spa-Francorchamps - Spa-Francorchamps                      Debütálás éve: 1950  Egy kör hossza: 7004 m ...

Brazil Nagydíj

News image

Autódromo José Carlos Pace  -  Sao Paulo                   Debütálás év: 1973 Egy kör hossza: 4.309...

Brit Nagydíj

News image

Silverstone Circuit - Silverstone Debütálás éve: 1950 Egy kör hossza: 5891 m Körök száma:...

Európai Nagydíj

News image

Circuito Urbano de Valencia - Valencia                ...

Indiai Nagydíj

News image

Buddh International Circuit - Delhi Debütálás éve: 2011 Egy kör hossza: 5.137 km Körök...

Japán Nagydíj

News image

Suzuka Circuit - Suzuka         Debütálás éve: 1987 Egy kör hossza: 5.807...

Kanadai Nagydíj

News image

Circuit Gilles Villeneuve - Montreal   Debütálás éve: 1978  Egy kör hossza: 4.361 km  Körök...

Kínai Nagydíj

Shanghai International Circuit - Shanghai       Debütálás éve: 2004 Körhossz: 5451 m Körök száma: 56...

Koreai Nagydíj

News image

Koreai Nagydíj - Jeongam   Debütálás éve: 2010 Egy kör hossza: 5.621 km  Körök száma:...

Magyar Nagydíj

News image

Hungaroring - Mogyoród Debütálás éve: 1986 Egy kör hossza: 4381 m Körök száma: 70...

Maláj Nagydíj

News image

Sepang International Circuit - Kuala Lumpur         Debütálás éve: 1999 Körhossz: 5543 m Körök száma:...

Monacói Nagydíj

News image

Circuit de Monaco - Monte Carlo  Debütálás éve: 1950 Körhossz: 3340 m Körök száma:...

Német Nagydíj - Hockenheimring

News image

HockenheimRing - Hockenheim   Debütálás éve: 1970 Egy kör hossza: 4.574 km  Körök száma: 67...

Német Nagydíj - Nürburgring

News image

Nürburgring - Nürburg Debütálás éve: 1951 Egy kör hossza: 5148 m Körök száma: 60...

Olasz Nagydíj

News image

Autodromo Nazionale di Monza - Monza                               ...

Spanyol Nagydíj

News image

Circuit de Catalunya - Barcelona  Debütálás éve: 1991 Körhossz: 4655 m Körök száma: 66...

Szingapúri Nagydíj

News image

Marina Bay Street Circuit - Singapore  Debütálás éve: 2008 Egy kör hossza: 5073 m ...

Török Nagydíj

News image

Istanbul Park - Tomsfed       Debütálás éve: 2005  Körhossz: 5338 m  Körök száma: 58 Versenytáv:  309.604...

Csatlakozz közösségünkhöz Facebookon is!