F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2017. október 24. kedd.

Monacói Nagydíj

E-mail Nyomtatás PDF

Circuit de Monaco - Monte Carlo 

Debütálás éve: 1950

Körhossz: 3340 m

Körök száma: 78

Versenytáv: 260.520 km

Kanyarok száma: 19

Leggyorsabb kör: M. Schumacher - 1:14.439 (2004, Ferrari)

 

A Monacói Nagydíj az egyik legrégebbi verseny a Forma-1 naptárában. 1950-től rendeznek itt futamokat, sőt Grand Prix versenyeket már az 1920-as évek óta tartanak ezen a helyszínen. A futamot az Monacói Automobil Club elnökének fia, Anthony Noghes hívta életre - a pálya utolsó kanyarja az ő nevét viseli -, mivel a szervezet csak akkor válhatott teljes jogú nemzeti autósport-szövetséggé, ha legalább egy jegyzett futamot megrendez a határain belül. Mivel a mediterrán városállam területe alig két négyzetkilométer, ez nem volt egyszerű feladat, de végül az autósport leghíresebb utcai aszfaltcsíkja lett az eredmény.

 

Sokak szerint maga a pálya már nem igazán való a mai F1-es autóknak (túl lassú, túl szűk, nehéz előzni stb) mégis a pilóták imádják különleges hangulata miatt.

 

A győzelmek rekordját  Ayrton Sennát tartja. A brazil legendát összesen 6 alkalommal intette le a kockás zászló (ebből 5 győzelmet sorozatban szerzett: 1989-1993). Michael Schumacher ötször nyert Monacóban: 1994-ben és 1995-ben a Benettonnal, 1997-ben, 1999-ben és 2001-ben pedig a Ferrarival. Ezzel - Graham Hillel holtversenyben - ő a pálya második legsikeresebb versenyzője. Fernando Alonso kétszer (2006-Renault és 2007-McLaren-Mercedes). A Ferrari csapata 2001 óta nem tudott itt futamot nyerni.

 

 

Tudnivalók a pályáról:

 

A 3340 méter hosszú aszfaltcsík a leglassabb a Formula-1-ben. Michael Schumacher 2004-es körrekordjának átlagsebessége alig haladta meg a 161 km/órát, és a leghosszabb, fél kilométeres egyenesben is csak 286 km/h-ra gyorsulnak fel az autók. A pálya 19 kanyarja is többnyire lassú, az egyetlen elnyújtott ív a Kaszinó térre vezető balos, a Massenet.  Előzni borzasztóan nehéz, mivel a pálya rendkívül keskeny.

 

 

Kritikus pontok:

 

- Rögtön a rajt után az 1-es kanyarban nagyon fontos megtartani a lendületet, mert ezután következik a Casino felé vezető emelkedő.

 

- A teljes sebességgel átszáguldott alagút utáni 11-es lassú sikánnál nagyot kell fékezniük a pilótáknak, ráadásul a sötétségből hajtanak ki, ami szintén szokatlan.

 

- A Rascasse előtti nagyon gyors lassító is rendkívül kritikus, hiszen a bejárati része nem látható, illetve a kijáratnál sincs kifutási zóna.

 

 

 

Technikai jellemzők:

 

Monaco műszaki szempontból sok tekintetben különleges. Például a 45 km/órával bevetett Grand Hotel hajtűkanyar annyira szűk, hogy csak a kormánymű átalakításával lehet elérni a megfelelő fordulási szöget. Mindemellett az aszfalt is egyenetlen, emiatt az autók hasmagasságát meg kell emelni 5-7 mm-rel a szokásoshoz képest.

 

A lassú átlagsebesség miatt - hogy az autó stabil maradjon a féktávokon és hatékonyan tudjon kigyorsítani -, a csapatok maximális leszorító erőt alkalmaznak a beállításoknál.

 

A rengeteg sebességváltás megterhelő a váltóknak illetve a motoroknak is, bár a motorok szempontjából nem egy erőpálya, sőt inkább alacsony fordulatszámon kell kiválóan muzsikálnia azoknak az F1-es erőforrásoknak, melyeket nem kimondottan erre a célra terveztek.

 

Gumik szempontjából szintén rendhagyó a közútként használt aszfalt. Mivel itt pénteken nincsenek F-1-es edzések, így a pályaviszonyok rengeteget változhatnak csütörtökről szombatra. A holtidőkben ráadásul megnyitják a forgalom előtt az aszfaltcsíkot, ami megakadályozza, hogy sok gumi rakódjon le. Legnagyobb kihívás tehát a tapadás megtalálása.

 

 

A Monacói Nagydíj hétvégéjének menetrendje magyar idő szerint:

Május 24. (csütörtök):   1. szabadedzés: 10:00 - 11:30
    2. szabadedzés: 14:00 - 15:30
Május 26. (szombat):   3. szabadedzés: 11:00 - 12:00
    Időmérő: 14:00
Május 27. (vasárnap):   Verseny: 14:00

 

 

Hozzászólások (3)Add Comment
fecó
fecó
2012 május, 22
89.132.235.209
...

javítottam.

Sztike
Sztike
2012 május, 08
188.36.223.142
...


Május 26. (csütörtök): 1. szabadedzés:10:00 - 11:30
2. szabadedzés:14:00 - 15:30
Május 28. (szombat): 3. szabadedzés:11:00 - 12:00
Időmérő:
14:00
Május 29. (vasárnap): Verseny:
14:00
A DÁTUMOK NEM STIMMELNEK

abasc
abasc
2012 február, 24
195.56.55.116
...

Az én naptáramban május 26 szombat, 27 vasárnap.

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2012. május 22. kedd, 12:37 )  

Abu Dzabi Nagydíj

News image

Abu Dzabi Nagydíj - Yas Marina Circuit Debütálás éve: 2009 Egy kör hossza: 5554 m...

Ausztrál Nagydíj

News image

Albert Park - Melbourne          Debütálás éve: 1996 Egy kör hossza: 5303 m Körök száma:...

Bahreini Nagydíj

Bahrain International Circuit - Szahír Debütálás éve: 2004 Egy kör hossza: 6299m Körök száma:...

Belga Nagydíj

News image

Circuit of Spa-Francorchamps - Spa-Francorchamps                      Debütálás éve: 1950  Egy kör hossza: 7004 m ...

Brazil Nagydíj

News image

Autódromo José Carlos Pace  -  Sao Paulo                   Debütálás év: 1973 Egy kör hossza: 4.309...

Brit Nagydíj

News image

Silverstone Circuit - Silverstone Debütálás éve: 1950 Egy kör hossza: 5891 m Körök száma:...

Európai Nagydíj

News image

Circuito Urbano de Valencia - Valencia                ...

Indiai Nagydíj

News image

Buddh International Circuit - Delhi Debütálás éve: 2011 Egy kör hossza: 5.137 km Körök...

Japán Nagydíj

News image

Suzuka Circuit - Suzuka         Debütálás éve: 1987 Egy kör hossza: 5.807...

Kanadai Nagydíj

News image

Circuit Gilles Villeneuve - Montreal   Debütálás éve: 1978  Egy kör hossza: 4.361 km  Körök...

Kínai Nagydíj

Shanghai International Circuit - Shanghai       Debütálás éve: 2004 Körhossz: 5451 m Körök száma: 56...

Koreai Nagydíj

News image

Koreai Nagydíj - Jeongam   Debütálás éve: 2010 Egy kör hossza: 5.621 km  Körök száma:...

Magyar Nagydíj

News image

Hungaroring - Mogyoród Debütálás éve: 1986 Egy kör hossza: 4381 m Körök száma: 70...

Maláj Nagydíj

News image

Sepang International Circuit - Kuala Lumpur         Debütálás éve: 1999 Körhossz: 5543 m Körök száma:...

Monacói Nagydíj

News image

Circuit de Monaco - Monte Carlo  Debütálás éve: 1950 Körhossz: 3340 m Körök száma:...

Német Nagydíj - Hockenheimring

News image

HockenheimRing - Hockenheim   Debütálás éve: 1970 Egy kör hossza: 4.574 km  Körök száma: 67...

Német Nagydíj - Nürburgring

News image

Nürburgring - Nürburg Debütálás éve: 1951 Egy kör hossza: 5148 m Körök száma: 60...

Olasz Nagydíj

News image

Autodromo Nazionale di Monza - Monza                               ...

Spanyol Nagydíj

News image

Circuit de Catalunya - Barcelona  Debütálás éve: 1991 Körhossz: 4655 m Körök száma: 66...

Szingapúri Nagydíj

News image

Marina Bay Street Circuit - Singapore  Debütálás éve: 2008 Egy kör hossza: 5073 m ...

Török Nagydíj

News image

Istanbul Park - Tomsfed       Debütálás éve: 2005  Körhossz: 5338 m  Körök száma: 58 Versenytáv:  309.604...

Csatlakozz közösségünkhöz Facebookon is!