F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2017. június 24. szombat.

Koreai Nagydíj

E-mail Nyomtatás PDF

Koreai Nagydíj - Jeongam  

Debütálás éve: 2010

Egy kör hossza: 5.621 km 

Körök száma: 55

Verseny hossza: 309.155 km

Kanyarok száma: 18 

Leggyorsabb kör: 1:50,257 - Fernando Alonso (2010, Ferrari)
(pályarekord: 1:35.585 - Sebastian Vettel (2010, Red Bull))

A száguldó cirkusz ázsiai térhódításának köszönhetően nem meglepő, hogy felkerült a Dél-koreai Nagydíj is a versenynaptárba. A Formula-1-ben a koreai ipar hirdetőként és részben támogatóként (Samsung, LG) már egy jó ideje jelen van. Érthető okokból azonban ennyivel nem érte be, és újabb piacok, illetve kereskedelmi kapcsolatok reményében 2006-ban a FOM-mal kötött megállapodás értelmében hozzá kezdett a Formula-1-es futamok megrendezésére is alkalmas utcai pálya megépítéséhez.

Ennek kivitelezését a Korea Auto Valley Operation (KAVO) végezte.

A pálya építésének teljes költsége eléri a 264 millió dollárt, az egyéb infrastrukturális beruházásokkal összesen azonban 630 millió dollárra becsülik a teljes árat. Összesen 135000 látogató befogadására alkalmas lelátókkal rendelkezik.

Az első, kaotikus verseny jól sikerült a Ferrari számára: Fernando Alonso megnyerte a versenyt, míg Felipe Massa a harmadik helyet szerezte meg.

Tudnivalók a pályáról:

Herman Tilke legújabb szerzeményének vonalvezetése attól lesz különleges, hogy az ősi Koreát szimbolizálja, a taegus (jin és jan) és a négy trigram (Ég-Föld-Hold-Nap) alkalmazásával. Eredetileg piros és fekete színekben tervezték a pályát, de egy közvélemény-kutatás hatására a kék és a piros szín került kiválasztásra. A tervezők célja a keleti és a nyugati kultúrák közötti egyensúly megtalálása.

A pálya egy hosszabb első szektorból áll, amely tartalmaz több hosszú, egyenest szakaszt is, amelyek végén kitűnő alkalom nyílhat a versenyzők számára az előzésre. Ez a szektor tartalmazza az aszfaltcsík leghosszabb egyenesét is és a leglassabb kanyarját is (3-as), amely épp ennek az egyenesnek a végén található.

A második szektor több nagysebességű kanyart is tartalmaz, amelyek megkövetelik az autóktól a megfelelő tapadást.

A harmadik szektor a legkanyargósabb, ennnek köszönhetően a legnagyobb kihívás lehet a versenyzőknek.

A pálya egyike azon ritka pályáknak, melyek az óramutató járásával ellentétesen futnak.

Kritikus pontok:

A célegyenes utáni 1-es kanyar, amely egy dupla balos kanyar, egy nehéz féktáv végén. A kanyar hibátlan teljesítése fontos, mert az utána következő hosszú egyenesben elért végsebességet ez a kanyar is meghatározza. Fontos szerepet kap még a 3-as kanyar az egyenes végén, ahol kitűnő lehetőség nyílik a versenyzők számára az előzéshez.

A 7-es és 8-as kanyar egy nagyon gyors kanyarkombináció, amely a versenyzők számára a legnagyobb kihívást jelentheti.  Az autó tökéletes beállítása elengedhetetlen.

Technikai jellemzők:

Az autó tökéletes beállítása a mérnököknek nagy kihívás lehet, mert az első szektorban fontos a nagy végsebesség, míg az utolsó szektorban pedig a nagy leszorító erő.

A nagy tempójú egyenesek végén található fékezési pontok erősen igénybe vehetik a fékeket.

A tavalyi nagydíjon egész hétvégén nagy gondot jelentett az aszfaltból kiszívárgó olaj és a por, ami miatt nagyon rossz volt a tapadás. Az idei évben valószínűleg könnyebb dolguk lesz ilyen szempontból a versenyzőknek.

A Koreai Nagydíj menetrendje magyar idő szerint:

Október 14. (péntek):   1. szabadedzés: 3:00 - 4:30
    2. szabadedzés: 7:00 - 8:30
Október 15. (szombat):   3. szabadedzés: 4:00 - 5:00
    Időmérő: 7:00
Október 16. (vasárnap):   Verseny: 8:00

 

Hozzászólások (0)Add Comment
Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2011. október 10. hétfő, 12:59 )  

Abu Dzabi Nagydíj

News image

Abu Dzabi Nagydíj - Yas Marina Circuit Debütálás éve: 2009 Egy kör hossza: 5554 m...

Ausztrál Nagydíj

News image

Albert Park - Melbourne          Debütálás éve: 1996 Egy kör hossza: 5303 m Körök száma:...

Bahreini Nagydíj

Bahrain International Circuit - Szahír Debütálás éve: 2004 Egy kör hossza: 6299m Körök száma:...

Belga Nagydíj

News image

Circuit of Spa-Francorchamps - Spa-Francorchamps                      Debütálás éve: 1950  Egy kör hossza: 7004 m ...

Brazil Nagydíj

News image

Autódromo José Carlos Pace  -  Sao Paulo                   Debütálás év: 1973 Egy kör hossza: 4.309...

Brit Nagydíj

News image

Silverstone Circuit - Silverstone Debütálás éve: 1950 Egy kör hossza: 5891 m Körök száma:...

Európai Nagydíj

News image

Circuito Urbano de Valencia - Valencia                ...

Indiai Nagydíj

News image

Buddh International Circuit - Delhi Debütálás éve: 2011 Egy kör hossza: 5.137 km Körök...

Japán Nagydíj

News image

Suzuka Circuit - Suzuka         Debütálás éve: 1987 Egy kör hossza: 5.807...

Kanadai Nagydíj

News image

Circuit Gilles Villeneuve - Montreal   Debütálás éve: 1978  Egy kör hossza: 4.361 km  Körök...

Kínai Nagydíj

Shanghai International Circuit - Shanghai       Debütálás éve: 2004 Körhossz: 5451 m Körök száma: 56...

Koreai Nagydíj

News image

Koreai Nagydíj - Jeongam   Debütálás éve: 2010 Egy kör hossza: 5.621 km  Körök száma:...

Magyar Nagydíj

News image

Hungaroring - Mogyoród Debütálás éve: 1986 Egy kör hossza: 4381 m Körök száma: 70...

Maláj Nagydíj

News image

Sepang International Circuit - Kuala Lumpur         Debütálás éve: 1999 Körhossz: 5543 m Körök száma:...

Monacói Nagydíj

News image

Circuit de Monaco - Monte Carlo  Debütálás éve: 1950 Körhossz: 3340 m Körök száma:...

Német Nagydíj - Hockenheimring

News image

HockenheimRing - Hockenheim   Debütálás éve: 1970 Egy kör hossza: 4.574 km  Körök száma: 67...

Német Nagydíj - Nürburgring

News image

Nürburgring - Nürburg Debütálás éve: 1951 Egy kör hossza: 5148 m Körök száma: 60...

Olasz Nagydíj

News image

Autodromo Nazionale di Monza - Monza                               ...

Spanyol Nagydíj

News image

Circuit de Catalunya - Barcelona  Debütálás éve: 1991 Körhossz: 4655 m Körök száma: 66...

Szingapúri Nagydíj

News image

Marina Bay Street Circuit - Singapore  Debütálás éve: 2008 Egy kör hossza: 5073 m ...

Török Nagydíj

News image

Istanbul Park - Tomsfed       Debütálás éve: 2005  Körhossz: 5338 m  Körök száma: 58 Versenytáv:  309.604...

Csatlakozz közösségünkhöz Facebookon is!