Koreai Nagydíj - Jeongam
Debütálás éve: 2010
Egy kör hossza: 5.621 km
Körök száma: 55
Verseny hossza: 309.155 km
Kanyarok száma: 18
Leggyorsabb kör: 1:50,257 - Fernando Alonso (2010, Ferrari)
(pályarekord: 1:35.585 - Sebastian Vettel (2010, Red Bull))
A száguldó cirkusz ázsiai térhódításának köszönhetően nem meglepő, hogy felkerült a Dél-koreai Nagydíj is a versenynaptárba. A Formula-1-ben a koreai ipar hirdetőként és részben támogatóként (Samsung, LG) már egy jó ideje jelen van. Érthető okokból azonban ennyivel nem érte be, és újabb piacok, illetve kereskedelmi kapcsolatok reményében 2006-ban a FOM-mal kötött megállapodás értelmében hozzá kezdett a Formula-1-es futamok megrendezésére is alkalmas utcai pálya megépítéséhez.
Ennek kivitelezését a Korea Auto Valley Operation (KAVO) végezte.
A pálya építésének teljes költsége eléri a 264 millió dollárt, az egyéb infrastrukturális beruházásokkal összesen azonban 630 millió dollárra becsülik a teljes árat. Összesen 135000 látogató befogadására alkalmas lelátókkal rendelkezik.
Az első, kaotikus verseny jól sikerült a Ferrari számára: Fernando Alonso megnyerte a versenyt, míg Felipe Massa a harmadik helyet szerezte meg.
Tudnivalók a pályáról:
Herman Tilke legújabb szerzeményének vonalvezetése attól lesz különleges, hogy az ősi Koreát szimbolizálja, a taegus (jin és jan) és a négy trigram (Ég-Föld-Hold-Nap) alkalmazásával. Eredetileg piros és fekete színekben tervezték a pályát, de egy közvélemény-kutatás hatására a kék és a piros szín került kiválasztásra. A tervezők célja a keleti és a nyugati kultúrák közötti egyensúly megtalálása.
A pálya egy hosszabb első szektorból áll, amely tartalmaz több hosszú, egyenest szakaszt is, amelyek végén kitűnő alkalom nyílhat a versenyzők számára az előzésre. Ez a szektor tartalmazza az aszfaltcsík leghosszabb egyenesét is és a leglassabb kanyarját is (3-as), amely épp ennek az egyenesnek a végén található.
A második szektor több nagysebességű kanyart is tartalmaz, amelyek megkövetelik az autóktól a megfelelő tapadást.
A harmadik szektor a legkanyargósabb, ennnek köszönhetően a legnagyobb kihívás lehet a versenyzőknek.
Kritikus pontok:
A célegyenes utáni 1-es kanyar, amely egy dupla balos kanyar, egy nehéz féktáv végén. A kanyar hibátlan teljesítése fontos, mert az utána következő hosszú egyenesben elért végsebességet ez a kanyar is meghatározza. Fontos szerepet kap még a 3-as kanyar az egyenes végén, ahol kitűnő lehetőség nyílik a versenyzők számára az előzéshez.
A 7-es és 8-as kanyar egy nagyon gyors kanyarkombináció, amely a versenyzők számára a legnagyobb kihívást jelentheti. Az autó tökéletes beállítása elengedhetetlen.
Technikai jellemzők:
Az autó tökéletes beállítása a mérnököknek nagy kihívás lehet, mert az első szektorban fontos a nagy végsebesség, míg az utolsó szektorban pedig a nagy leszorító erő.
A nagy tempójú egyenesek végén található fékezési pontok erősen igénybe vehetik a fékeket.
A tavalyi nagydíjon egész hétvégén nagy gondot jelentett az aszfaltból kiszívárgó olaj és a por, ami miatt nagyon rossz volt a tapadás. Az idei évben valószínűleg könnyebb dolguk lesz ilyen szempontból a versenyzőknek.
A Koreai Nagydíj menetrendje magyar idő szerint:
Október 14. (péntek): | 1. szabadedzés: | 3:00 - 4:30 | |
2. szabadedzés: | 7:00 - 8:30 | ||
Október 15. (szombat): | 3. szabadedzés: | 4:00 - 5:00 | |
Időmérő: | 7:00 | ||
Október 16. (vasárnap): | Verseny: | 8:00 |