Marina Bay Street Circuit - Singapore
Debütálás éve: 2008
Egy kör hossza: 5073 m
Körök száma: 61
Verseny hossza: 309.316 km
kanyarok száma: 24
Legjobb köridő : Kimi Räikkönen- 1:45.599 (2008 - Ferrari)
2008 óta a Szingapúri Nagydíj a Formulaa-1 történelmének egyetlen éjszakai Nagydíja. Az ötlet Bernie Eclestone fejéből pattant ki, hogy az európai közönséget megkímélje a vasárnapi koránkeléstől. A megvalósítás azonban nem volt egyszerű. A legfőbb problémát a bukóterek megvilágítása okozta, természetesen végül ez is megoldódott és, a hidakkal és a világ legnagyobb óriáskerekével körülvett pálya pontosan beleillik a "cirkusz" új irányzatába. Apró szépséghibája ugyan, hogy az oly sokszor hangoztatott a költségcsökkentéssel és környezetvédelemmel nehezen egyeztethető össze az ehhez szükséges óriási díszkivilágítás (kb. 1500 fényszóró van elhelyezve a pályán, vagyis körülbelül négyszer volt fényesebb, mint egy focistadion).
Mindezidáig három F1-es verseny tartozik Szingapúr történelméhez.
Az első szingapúri pole pozíciót a Ferraris Felipe Massa szerezte meg, végül a futamot Fernando Alonso nyerte, aki 14 helyről indulva végezhetett a dobogó legfelső fokán. 2009-ben Lewis Hamilton, Timo Glock és Fernando Alonso állhattak itt dobogóra, míg tavaly szintén Fernando Alonsónak sikerült diadalmaskodnia a Marina Bay-en.
Tudnivalók a pályáról:
Tervező: Herman Tilke
A szingapúri pálya Monaco után a leglassabb a versenynaptárban. Az átlagsebesség mindössze 175km/óra, és a versenyzők az óramutató járásával ellentétes irányban köröznek rajta.
Kisebb átalakítások már tavaly történtek rajta, ami főleg a kerékvetőket és az aszfalt minőségét érintette, de átalakították a bokszutca kijáratát is.
24 kanyarjából a legtöbb 90 fokos, ebből négy helyen kell, 100 km/h alatti sebességre fékezni, így rengeteg rajta az egyes és kettes fokozatban bevett forduló.
Ezt ellensúlyozza négy igen gyors rész, például a 7-es kanyarhoz vezető egyenesnél egészen nagy sebességgel lehet száguldozni a szalagkorlátok között, hiszen itt az autók mintegy 300 km/órára gyorsulhatnak, ráadásul a féktávon az előzésre is lehetőségük nyílhat.
Technikai jellemzők:
Szingapúr nem csak városi jellege, hanem műszaki szempontból is hasonlít Monacóra.
Mivel a pálya több, mint húsz kanyart foglal magába, de csak kettő gyorsabb 160 km/óránál, ezért a köridőket az fogja meghatározni, hogy az egyes autók mekkora tapadással rendelkeznek a lassú szakaszokon. A mérnökök ezért általában a magas leszorítóerős beállításokat favorizálják.
A motorok tekintetében, az utcai pályák nem jelentenek nagy terhelést. A padlógázos szakaszok arányát a csapatok körülbelül 50%-ra becsülik.
A fékekre azonban ügyelniük kell a mérnököknek, hiszen a fékezés gyakorisága miatt ez egy kritikus tényező lehet.
A gumik tapadása a hétvége elején gondot okozhat, hiszen nem egy állandó létesítményről van szó, így a tapadás szintje alacsonyabb, mint más helyszíneken. Persze a helyzet sokat javul majd, amint felgumizódik az aszfalt, és nem mossa le a tapadást egy trópusi eső.
A Szingapúri Nagydíj hétvégéjének menetrendje magyar idő szerint:
Szeptember 23. (péntek): | 1. szabadedzés: | 12:00- 13.30 | |
2. szabadedzés: | 15:30-17:00 | ||
Szeptember 24. (szombat): | 3. szabadedzés: | 13:00-14:00 | |
Időmérő: | 16:00 | ||
Szeptember 25. (vasárnap): | Verseny: | 14:00 |