Shanghai International Circuit - Shanghai
Debütálás éve: 2004
Körhossz: 5451 m
Körök száma: 56
Versenytáv: 305.256 km
Kanyarok száma: 16
Leggyorsabb kör: M. Schumacher - 1:32.238 (2004, Ferrari)
A Kínai Nagydíj eddigi történelmében Rubens Barichello, Fernando Alonso, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen és Sebastien Vettel is nyert egyszer-egyszer, míg dupláznia csak Lewis Hamiltonnak sikerült eddig. (Kimi Räikkönen itt szerezte meg a Ferrari 200-dik győzelmét)
Tudnivalók a pályáról:
Tervező: Herman Tilke
Érdekesség, hogy a pálya vonalát úgy építették, hogy hasonlítson Shanghai kínai nevének kezdőbetűjére („Shang”)
A pálya első ránézésre két hosszú egyenesből és egy kanyargósabb részből áll, ennél azonban sokkal érdekesebb.
16 kanyarjából az egyik legkülönlegesebb az un "csigakanyar", mely a nevéből is következtetve egy csiga házára emlékeztet. A csigaként tekeredő jobbos 1-es és 2-es forduló, amely folyamatosan szűkülő íve és hirtelen balra átcsapó kombinációja miatt élvezetes igazán a versenyzők számára. Az érdekes kanyaron kívül a versenyzők zöme pozitívumként tekint a pálya több mint 1 kilométer hosszú hátsó egyenesére, és az azt követő 14-es kanyarra is, melyben valódi lehetőség adódik az előzésre. Kulcsfontosságú még az egyenest megelőző sodrós 13-as kanyar, amelyet tökéletesen kell bevenni a későbbi sikeres előzés reményében.
A hátsó egyenes, a maga 1370 méterével a leghosszabb egyenes a Forma-1 versenynaptárában.
Technikai jellemzők:
Beállítások szempontjából Kína is azokhoz az átlagos új építésű pályákhoz tartozik, ahol a hosszú egyenesek, és a kanyargós részek miatt ésszerű kompromisszumot kell kötni a végsebesség és a leszorító erő között, vagyis nagy valószínűséggel a csapatok többsége közepes leszorító erőt fog alkalmazni.
A motorok számára nem jelent különösebb terhelést, hiszen a padlógázos szakaszok aránya mindössze 55% (ennél csak Monacóban és Szingapúrban mérhető alacsonyabb érték), ezen kívül a hőség sem okoz majd problémát.
A gumiabroncsokat azonban annál inkább igénybe veszi az aszfaltcsík, hiszen óriási oldalsó erők hatnak rájuk, és a bal első gumikat - a 2-es és a döntött 13 kanyarok miatt- a szemcsésedés sem kíméli.
A Kínai nagydíj hétvégéjének menetrendje magyar idő szerint:
Április 12. (péntek): | 1. szabadedzés: | 4:00-5:30 | |
2. szabadedzés: | 8:00-9:30 | ||
Április 13. (szombat): | 3. szabadedzés: | 5:00-6:00 | |
Időmérő: | 8:00 | ||
Április 14. (vasárnap): | Verseny: | 9:00 |