Megérkeztünk Barcelonába, és már nem kell sokat várni, hogy elkezdődjön az első versenyem Spanyolországban.
A barcelonai versenyhétvége mindig különleges a számomra. Biztos vagyok benne, hogy ebben az évben a domináns szín a lelátókon a piros lesz, ami Ferrari és a spanyol zászló meghatározó színe, együtt a kék színnel, ami az asztúriai szurkolóimnak lesz köszönhető. Extra motivációt ad, amikor ennyi zászlót látok az autóban ülve és nagyszerű lenne olyan eredményt produkálni, amilyenre a szurkolók várnak.
Miután hazatértünk Kínából, végre volt egy kis hosszabb szünetünk ezután az őrült szezonkezdet után. Szabadidőmben edzettem egy kicsit, és folyamatosan kapcsolatban álltam a csapattal, hogy kövessem az F10 fejlesztési programját. Egy olyan bajnokságban mint amilyen ez, muszáj nagyon keményen dolgoznod, hogy megpróbáld versenyről versenyre fejleszteni az autót, még ha ez nem is okoz nagy különbséget, akár a pozitív vagy akár negatív irányba.
Maranellóban is töltöttem néhány napot, hogy találkozzak a mérnökökkel, és hogy dolgozzak a szimulátorban. Egy különleges tesztet csináltunk, aminek az volt a lényege, hogy kiértékeljük az új hátsó szárnyat az F-csatornával, amit részben már kipróbáltam Sanghajban a pénteki szabadedzésen. Nagyon sokat dolgoztunk ezen a rendszeren a szélcsatornában, és Giancarlo múlt hét szombaton már ki is próbálhatta Vairanóban. Az első tapasztalatok nagyon jók, de Felipének és nekem még tesztelnünk kell ezt az elemet a pénteki két szabadedzésen, mielőtt eldöntjük, hogy használjuk vagy nem az időmérőn és a versenyen.
Szerdán reggel egy rendezvényen vettem részt Madridban, amely eseményt a RACC (Reial Automòbil Club de Catalunya) és az eSafety szervezett az FIA Foundationnel, ahol elektronikus vezetési segédeszközöket mutattak be az utcai autókban. A rendezvényen részt vett még Carlos Sainz autóversenyző, az FIA elnöke, Jean Todt, Sebastien Salvado, a Catalunya-i Autóklub elnöke és Carlos Gracia, a Spanyol Motorsport Szövetség elnöke. Nagyszerű, hogy sokat tudunk tenni annak érdekében, hogy biztonságosabbá tegyük az utakat. Az olyan technológiák megértése és használata, mint az ESC (Electronic Stability Control - Elektronikus menetstabilizálás) és a prediktív fékrendszer nagyon fontos lehet, és ezen rendszerek nagyban hozzájárulhatnak ahhoz, hogy több ezer életet mentsünk meg.
(forrás: ferrari.com)
Megjegyzés:
ESC - Electronic Stability Control - Elektronikus menetstabilizálás:
Ütközések elkerülését segítő járműbiztonsági technológia. Ha az autó megcsúszik kanyarban, és emiatt nem azon az íven menne tovább, amerre a vezető szeretné, a fékrendszer a kerekek egyenkénti lassítgatásával visszatéríti arra az ívre, amit a kormány kijelöl.
Prediktív fékrendszer: Balesetveszélyes helyzetben a prediktív fékrendszer azzal segíti a járművezetőt, hogy az autó fékrendszerét vészfékezésre kész állapotba helyezi. a prediktív fékrendszer az ütközés közeli helyzet érzékelésekor a vezetőtől független beavatkozással megnöveli a jármű féknyomását úgy, hogy a fékbetéteket a féktárcsákhoz közeli állapotba állítja, és "beélesíti" a hidraulikus féket, hogy a fékezésre kényszerülő vezető számára minimálisra csökkenthesse a fékutat.
(forrás:sze.hu)