Az utolsó téli tesztsorozat második napját zárta tegnap a mezőny a sakhiri versenypályán. A 2014-es világbajnokság megkezdése előtt a Ferrari és a többi 10 csapat a beállítások és abroncsok összehangolásával és verseny szimulációval készült a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra.
Fernando Alonso a pénteki napon az F14T fejlesztési munkáit folytatta. A csapat a reggelt különböző beállítások keretében az aerodinamika és a gumik összehangolásával töltötte. A spanyol a közepes és lágy abroncsokon is körözött, hasznos adatokat szolgáltatva így a csapat számára. A délelőtt megtett 45 kör alatt Alonso 1:35.634-es legjobb idejével csak pár ezreddel maradt el Sergio Pereztől, aki Force Indiájával a leggyorsabbnak bizonyult a bahraini pályán.
A délután folyamán Alonso a Ferrarival éles boxkiállásokkal tűzdelt, majd 600 kilométeres verseny szimulációt teljesített.
„600 kilométert már megtettünk, de még mindig korai azt mondani, hogy 100%-ban felkészültünk Melbourne-re. Még mindig sok a dolgunk, de elégedett vagyok a nap alakulásával. Reggel néhány beállításon dolgoztunk, amelyekből kiderült, hogy merre kell tovább mennünk, míg délután a verseny szimulációra koncentráltunk, amelynek minden egyes köre a további megértési folyamatokat segítette. A teljesítmény szemszögéből nézve még mindig nincs tiszta kép arról, hogy mit tudnak a riválisaink, és úgy vélem valójában ezt csak Ausztráliában fogjuk megtudni.”
Az egyhuzamban megtett 310 kilométeres szimulációról – amely a teszt egy alapvető eleme volt - Alonso így nyilatkozott:
„A verseny szimuláció egészen jól ment, de nem volt tökéletes: volt néhány kisebb problémánk, de ettől függetlenül sikerült egy 55-60 körös versenytávot mennünk anélkül, hogy visszajöttünk volna a garázsba. Boldog vagyok, hogy ilyen sok kört tudtunk teljesíteni, amelyhez még a reggeli 45 kört is hozzászámolhatjuk. Nagyon fontos, hogy a tél folyamán minél több kört teljesítsünk, hiszen ezek hasznos információkat jelentenek mind a potenciális teljesítményünk, mind az autó beállítása szempontjából: ezekből a tesztekből látjuk, hogyan működnek valójában az új alkatrészek. A munka még nem fejeződött be: még két nap van hátra a csapatnak, amelyből az egyiket én fogom teljesíteni. Ez kulcsfontosságú lesz arra nézve, hogy a legjobb formámban érkezzek meg Ausztráliába. Minden rendelkezésre álló időt ki kell használnunk, így a legfontosabb az, hogy az elkövetkezendő két nap probléma nélkül záródjon. Egy biztos: A Ferrari igazán jó munkát végez és biztos vagyok benne, hogy idén versenyképesek leszünk. Nem mondhatom, hogy legelöl vagyunk, de azt minden bizonnyal állíthatom, hogy ott vagyunk a legjobbak között.”
A mai nap során a tesztek Kimi Räikkönennen folytatódnak, aki utoljára ül autóba a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt.
