Az utolsó napjához érkezett az előszezoni tesztek második, bahraini állomása. A Ferrari egy nagyon produktív napon van túl, hiszen annak ellenére sikerült teljesíteniük a tervezett technikai programot, hogy Kimi Räikkönen 5 perccel a gyakorlás vége előtt falnak ütközött és feladni kényszerült az edzést.
„Még szerencse, hogy ez a nap vége felé történt. Talán túl szélesre vettem a kanyart, ezért megcsúsztak a kerekeim és én elvesztettem az irányítást az autó felett, majd a korlátnak csapódva összetörtem az autót. Nem gondolom, hogy ez a jövő heti tesztek szempontjából bármilyen problémát okozna, csak azt sajnálom, hogy emiatt a csapatnak most még több munkája lesz.”
Az utolsó nap az olasz istállónál az autó beállításaival, a finomhangolással, a rajtprocedúra gyakorlásával, illetve a közepes és lágy gumikkal megtett körök eredményeinek kiértékeléseével foglalkoztak. Míg délután hosszabb etapok keretében az aerodinamikáé volt a főszerep.
Kimi Räikkönen így vélekedett a zárónapról:
"Még mindig nem tudom megmondani, hogy milyen gyorsak vagyunk tekintve, hogy még csak az előszezon második tesztjén vagyunk túl. Mint ahogy nehéz eldönteni azt is, hogy mi is a valódi sorrend a csapatok között. Úgy gondolom, hogy még a következő heti teszt után sem fogjuk tudni erre a kérdésre a pontos választ. Ahhoz hogy okosabbak legyünk meg kell várnunk Ausztráliát. Egy dolog azonban biztos, minél inkább kiismerjük az autót, annál gyorsabbak leszünk. Az autó továbbra is kísérleti állapotban van, nagyon sok dolog még befejezésre szorul és ezeket még éles körülmények között is tesztelnünk kell. Azt kell mondanom, rengeteg munkánk van még azelőtt, hogy kimondhatnánk: 100%-ig készen vagyunk.”
„Jerezhez képest sikerült néhány dolgon javítanunk és azon dolgozunk, hogy minél inkább megértsük az új dolgokat az autó viselkedésében. Kipróbáltunk különböző megoldásokat arra, hogy a legjobban felkészüljünk a következő hétvégi tesztre és az évkezdésre” – mondta Kimi a www.ferrari.com-nak.
A finn nem aggódik különösebben az ellenfelei miatt:
„Tény, hogy a Mercedes motoros autók jól mentek, de egész végig megvolt a magunk programja és nem tudhatjuk, hogy a leggyorsabbak ugyan azokat a célokat tűzték-e ki maguk elé mint mi. Ezt úgy értem, hogy ez egy teszt, ahol kipróbálsz dolgokat, ami nem éles helyzet egészen addig, amíg Melbournbe nem érsz. Jelen pillanatban nem elsődleges célunk a teljesítmény hajszolása, hanem annak kiértékelése, hogy milyen beállítások szükségesek a közepes és a lágy abroncsokhoz. Nem aggódom a többiek által megtett hosszú etapok miatt sem, a mi programunkban ezek teljesítését a jövő hétre tervezzük."
A sakhiri pályán a négy nap alatt a két pilóta összesen 287 kört teljesített, ami 1553 km-nek felel meg. Ebből ma a jégember 82 kört jegyezhet, legjobb eredménye 1:36.718 volt.
Jövő héten a Ferrari mellett a további tíz csapat is részt fog venni a február 27-én kezdődő szezon előtti harmadik, egyben utolsó tesztsorozaton, amelyet szintén Bahrainben bonyolítanak le.
A negyedik tesztnap végeredménye:
Nico Rosberg | Mercedes | 1:33.283 | 89 kör |
Jenson Button | McLaren | 1:34.957 | 66 kör |
Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:36.718 | 82 kör |
Felipe Nasr | Williams | 1:37.569 | 87 kör |
Pastor Maldonado | Lotus | 1:38.707 | 59 kör |
Sergio Perez | Force India | 1:39.258 | 19 kör |
Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:39.837 | 15 kör |
Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 1:40.472 | 19 kör |
Kamui Kobayashi | Caterham | 1:43.027 | 17 kör |
Marcus Ericsson | Caterham | 1:45.094 | 4 kör |
Adrian Sutil | Sauber | no time | 7 kör |
Jules Bianchi | Marussia | no time | 5 kör |
Kimi Räikkönen szombati balesete: