A formula 1 mezőnye 2007 után tér vissza az Amerikai Egyesült állomokba ismételten. Ezúttal egy teljesen új helyszínen: Austin, Texas.
A pályát a mindenki által jól ismert és kedvelt/nem kedvelt Hermann Tilke tervezte. Hosszúságát tekintve 5,5 km hosszú, amivel nem tartozik a rövidnek nevezhető pályák közé. A versenytáv 56 kör lesz, amit az óra járásával ellentétesen fognak megtenni a pilóták. A vonalvezetést tekintve roppant ígéretesnek tűnik a pálya. Ránézésre olyan, mintha a Silverstone, Hockenheim, Isztambul Park triót egy pályába gyúrta volna a tervező. Silverstone-ra emlékeztet, a hármas kanyarral kezdődő és hatos kanyarral végződő, gyors egymás utáni kanyarkombináció. A tizenkettes és a tizenötös kanyarok közötti rész felidézheti mindenkiben a hockenheimi „stadionrészt.” A tizenhatos és tizennyolcas kanyar kombináció pedig mintha Isztambulból került volna át Amerikába. Ezekhez jön még egy viszonylag rövid célegyenes, ami sok izgalmat ígér a rajtnál, illetve egy hosszabb hátsó egyenes, amit egy éles balkanyar zár. Ennek következtében itt sok előzést várhatunk.
Visszagondolva idén Törökországban nem rendeztek futamot. Ezzel ellentétben Silverstone-ról és Hockenheim-ről is szép emlékeink lehetnek. Silverstone-ban Alonso indult a Pole-ból, igaz a körülményeket tekintve nem volt tiszta a helyzet, mert eső nehezítette a pilóták dolgát. Nyilván erre azért mind szívesen emlékszünk. A futamot tekintve második lett, de úgy, hogy végig esélyes volt a győzelemre is, végül azonban Webber nyert köszönhetően a jobb taktikájának. Felipe Massa, jó futamot futott és negyedik lett. A Német Nagydíjra gondolva, még több ragyogás ülhet ki arcunkon. A futamot Alonso nyerte, Massa sajnos nem versenyzett „top” formában és csak a tizenkettedik helyen végzett. Ezek alapján lehet keresnivalónk Amerikában, és most nem arra gondolok, hogy felkutatjuk Texas legjobb éttermét és végigkóstoljuk a texas-i finomságokat.
Montemezolo elnök úr, Abu Dhabi után felhívta a csapat figyelmét, hogy többet nem szabad hibázni, a csapat nem támaszkodhat pusztán Alonso jó teljesítményére. Ha világbajnokok akarnak lenni, akkor mindenkinek 120%-ot kell nyújtania. A fogadkozás természetesen megvan Domenicali részéről, hogy az utolsó két versenyre versenyképes autót tesznek Fernando alá, de majd a tények igazolják, hogy mennyire lesz „ütőképes” az a versenyautó és a spanyol megnyeri-e a vb címet. Mindenesetre remélem nem akad a Tacos (texasi étel) a torkunkon és diadalmasan távozunk az Egyesül Államokból.