Fernando Alonso ebben az évben harmadik alkalommal adott lehetőséget arra, hogy rajongói kérdéseket intézzenek hozzá. A spanyol ez alkalommal több mint 12000 kérdésből szemezgetett és válaszolt meg néhányat.
Kérdés: „Milyen Spanyolországban élni? Úgy érzed, hogy imádnak az emberek? A sajtó nagyon nyomon követ téged?”
Fernando: „Spanyolországban, Oviedóban élni olyan, mint otthon élni. Itt a családom, a gyermekkori barátaim és a honfitársaim tisztelete. Mit is kérhetnék még?! Általában senki sem követ engem, azt hiszem amiatt, mert semmi érdekeset nem teszek számukra; azonban minden dologról, mely kapcsolódik a munkámhoz naponta beszélek a twitteren és facebook-on. Továbbá specifikusabb dolgokról pedig 15 naponta a versenyhétvégéken beszélek sajtóértekezleteken három nyelven is: csütörtökön, pénteken, szombaton és vasárnap.”
Kérdés: Hogy érzed magad, amikor azt látod, hogy emberek sírásban törnek ki az örömtől a győzelmeid miatt? Milyen érzés ennyire sok embert boldoggá tenni?”
Fernando: „Hitetlenséget, büszkeséget és meglepődöttséget érzek egyszerre. Látni az emberek érzelmeit az arcukon a történtek miatt, az örömet, hihetetlen érzés. Azonban amikor így éreznek azért, mert te tettél valamit, akkor büszkének is érzed magad. Tudom tapasztalatból, hogy ezek a pillanatok nagyon rövid ideig tartanak, az öröm máris eltűnik, amikor elhagyod a pályát. Ezért kell olyannyira élvezned, amennyire csak tudod.”
Kérdés: „Amikor nem vagy megelégedve a beállítással, egyből egy adott változtatást kérsz vagy inkább egyszerűen leírod az érzéseidet?”
Fernando: „Leírom a megfigyeléseimet a kocsi vezethetőségét illetően a különböző kanyarokban, hogyan fékez, fordul és a tapadást is. Néha emlékezve a korábbi érzésekre és a változtatásokra, elmondhatod a mérnöknek, hogy a legutóbbi alkalommal mit módosítottatok a kocsin, amikor valami hasonlót éreztél.”
Kérdés: „A verseny során hányszor beszélsz a mérnököddel?”
Fernando: „Normális esetben kétszer beszél hozzám egy kör alatt, én pedig minden második vagy harmadik körben szólok hozzá., Az a helyzet, hogy az átlagos körülmények nem tartanak sokáig. Megpróbálunk dűlőre jutni a versenydöntéseket illetően és emiatt sokat kell beszélgetnünk.”
Kérdés: „A verseny során hozott döntések hány százaléka történik a mérnök és mennyi a pilóta által?”
Fernando: „50/50. Rendelkezésükre áll minden adat, a matematika és a terv a fejben. Minden harmadik vagy negyedik körben újrahangolják a dolgokat a pilóta visszajelzéseinek és a kocsi viselkedésének megfelelően, amely különböző dolgokhoz vezethet a kalkulációban. Ez alapján hozzák meg a döntéseket.”
Kérdés: „Mit jelent az a kézmozdulat, melyet a levezető körödön teszel (győzelem alkalmával – szerk.)?
Fernando: „Ez egy tv műsorral kezdődött, amelyet még gyermekként néztem, ’El chavo del 8’ volt a címe, amelyben a főszereplő tette ezt a mozdulatot. Az idő múlásával ez egy hello-üzenetté avanzsált a nagymamám irányában, így minden alkalommal, amikor a reptérre megyek a következő versenyre, azt mondja nekem, hogy: „emlékezz hellót mondani nekem, ha győzöl.’ Emiatt érte teszem ezt már egy ideje. Továbbá mindig ez fog történni, ha lehetőségem lesz még nyerni.”
Kérdés: „Mit jelentenek a nyilak a sisakodon?”
Fernando: „Ez még egy gyermekkori karácsonyi ajándékra vezethető vissza. Egy játékpilóta, amelyet kaptam, ilyen nyilakkal bírt. A gokartos sisakomra is hasonlóakat tetettem fel és azóta mindig ezekkel a nyilakkal versenyzem.”
Kérdés: „Sok ország újságírói interjúvolnak meg? Vettél észre különbségeket? Ki bánik a legjobban veled?”
Fernando: „Igen, adódnak különbségek a különböző országok újságírói között. Az interjúk sok koncentrációt igényelnek, mind az újságíró, mind az én részemről, sok esetben olyan nyelveken beszélünk, amely nem az anyanyelvünk. A nemzetiségüktől függően, különböző pilótákról, pályákról, ételekről, városokról faggatnak. Azt hiszem, sokuknak van egy konkrétumuk előtte, egy hírük, amelyet meg szeretnének erősíttetni általam vagy valamit meg szeretnének tudni tőlem.”
Kérdés: „A Banco Santander támogatását élvezed. Nem tartod magad fizetős pilótának bizonyos értelemben?”
Fernando: „Nagyon büszke vagyok a támogatásra, amelyet a szponzoraimtól kaptam, akik elkísértek engem az évek során. Ez egy sport hatalmas költségvetésekkel és sokkal többet várnak el a pilótától, mint hogy egyszerűen versenyképes legyen. Az évek alatt több mint 30 tv reklám forgatásán vettem részt, interjúkat adtam, a szponzoraim alkalmazottaival vagy üzletfeleivel találkoztam. Senki sem fizet a semmiért, a Forma-1-ben a pilóták a csapat arcai és a szponzoroké is. Minél jobb a szponzorod, annál jobb a csapat is. Szerencsére, évről évre jobb szponzorok érdeklődek azután a sport és csapat iránt, amelynél én vagyok. Fizetni azért, hogy versenyezz különbözik attól, minthogy neked fizetnek a versenyzésért. Nem?”